סיכויי ההצלחה של טיפול הזעת יתר

סיכויי ההצלחה של טיפול הזעת יתר

לפניכם מאמר העוסק ביעילות הטיפול ובסיכויי ההצלחה של טיפול בהזעה מוגברת על פי האזור הנגוע בתופעה וזאת בכל מגוון השיטות הקיימות היום בישראל ובעולם. ישנן טכניקות שונות שכרגע נמצאות בשלבי בדיקה ואשר הוכיחו יעילות גבוהה אולם לא התייחסנו אליהן מאחר והטכניקות, טרם הבשילו לכדי טיפול מאושר לשימוש על בני אדם.

המלצת המערכת

למרות שתרופות ותכשירים נותנים פתרון מסוים, ההמלצה היא לעבור טיפול במרפאה נגד הזעת יתר או על ידי הזרקת בוטוליניום טוקסין (בוטוקס, דיספורט או קסיאומין), או באמצעות ניתוח או על ידי הריסת הבלוטות בעזרת מכשירים שמבוססים על אור לייזר. התייעצו עם הרופאים שלנו שמנוסים בכל שיטות הטיפול.

 


הזעת יתר בית השחי

בוטולינום טוקסין - לזריקות בוטולינום (בוטוקס, קסיאומין ודיספורט) יש יעילות גבוהה מאוד, סיכויי הצלחה גבוהים, תופעות לוואי מינוריות אולם הטיפול הוא זמני.

מירה דריי - טיפול מעולה שהשיג ע״פ מחקרים שביעות רצון רבה במיוחד (מעל ל- 82%) באמצעות מכשיר שקיבל את אישור המינהל האמרקאי למזון ותרופות. התהליך מונחה במחשב ואורך כ- 60 - 90 דקות לשני בתי השחי. עלות טיפול miraDry נחשבת גבוהה יחסית אולם שווה את הכסף שכן התוצאות הן לצמיתות.

ניתוח להזעה בבית השחי - סיכויי הצלחה בינוניים, מעבר לעובדה שתוצאות הניתוח הן לצמיתות הרי שתופעות הלוואי העיקריות הן הזעה מפצה.

אנהידרול פורטה – שימוש בתרופה יכול לעזור לאנשים מסוימים אולם לא לרובם.

 


הזעת יתר בכפות ידיים

בוטולינום טוקסין לידיים - יעילות גבוהה, סיכויי הצלחה די טובים, תופעות לוואי בולטות הן קושי בפתיחת בקבוקים או כפתורים בחולצה, קושי בכתיבה מספר שעות ברצף וזאת לתקופה של כשבועיים לאחר ההזרקה. תוצאות הטיפול הן זמניות.

ניתוח למניעת זיעה בידיים - סיכויי הצלחה בינוניים, מעבר לעובדה שתוצאות הניתוח הן לצמיתות הרי שתופעות הלוואי העיקריות הן הזעה מפצה.

אנהידרול פורטה לידיים – שימוש בתרופה יכול לעזור לאנשים מסוימים אולם לא לרובם.

דריוניק או היידרקס – המכשירים מיועדים לטיפול בהזעת יתר ידיים אולם קשה מאוד להתמיד בשימוש (יש להשתמש בדריוניק או בהיידרקס כל שבוע מספר פעמים כאשר כל טיפול הוא כחצי שעה) הסוללות מוחלפות בתדירות גבוה, מסורבל, מכשירים יקרים יחסית ובשורה התחתונה רבים נוטשים אותם מהר ועוברים לשיטות האחרות.

 


זיעת יתר ברגליים

בוטולינום טוקסין לרגליים - יעילות גבוהה, סיכויי הצלחה בינוניים, תופעות לוואי מינוריות, טיפול יקר יחסית (סביב ה- 4,500 ש״ח ויותר) וכמו כן תוצאות הטיפול הן זמניות.

ניתוח למניעת הזעה ברגליים - לא מבצעים ניתוח נגד הזעה ברגליים.

אנהידרול פורטה – שימוש בתרופה יכול לעזור לאנשים מסוימים אולם לא לרובם.

דריוניק או היידרקס – המכשירים מיועד לטיפול בהזעת יתר רגליים אולם קשה מאוד להתמיד בשימוש בהם (יש להשתמש במכשיר כל שבוע מספר פעמים כאשר כל טיפול אורך לפחות חצי שעה) הסוללות מוחלפות בתדירות גבוה, מסורבל, מכשירים יקרים ובשורה התחתונה רבים נוטשים את המכשירים ועוברים לזריקות בוטוקס או שמתייאשים ומשלימים עם תופעת ההזעה.  


הזעה מוגברת בפנים

הזעת יתר בפנים מתמקדת רק באזור המצח, פרט למצח לא ניתן לטפל באזורים אחרים בפנים.

בוטוקס - יעילות גבוה, סיכויי הצלחה גבוהים, תופעות לוואי מינוריות, טיפול זול ומחזיק מעמד עד חצי שנה, כאשר היתרון הנלווה לטיפול בהזעת יתר הוא טיפול בקמטים אשר מופיעים באזור המצח. ניתן גם לבצע ניתוח למניעת הזעת יתר בפנים בשם לומבר אבל עדיף להזריק בוטולינום טוקסין.

ישנם אזורים אחרים בהם ההזעה מופיעה כגון: גב, בטן וחזה, באזורים אלו לא ניתן לטפל כאשר מופיעה התופעה של הזעת יתר. אזור המפשעה הוא אזור שגם ניתן לטיפול אולם ניתן לספור את כמות הרופאים אשר מבצעים את הטיפול בישראל על כף יד אחת. טיפול בהזעת יתר במפשעה מתבצע במרית המקרים ע״י הזרקת בוטוקס, דיספורט או קסיאומין.