בוטוקס לטיפול בדיכאון

בוטוקס לטיפול בדיכאון

מחקר חדש שהתפרסם לפני מספר שנים על האפקט לאחר טיפול בוטוקס קבע כי לטיפולים בבוטוקס יש “תופעת לוואי חיובית” והיא הוצאה ממצב של דיכאון וגם ארגון ה- ASAPS מפרסם נתונים לגבי הפופולאריות של הפרוצדורות האסתטיות. הרגשה טובה והתרוממות רוח משפיעה על מראה הפנים, בוודאי שמתם לב כי מנוחה, חופשה אפקטיבית (בלי הילדים אם אפשר) או טיפול כלשהו (ולא משנה איזה סוג טיפול) גורם לנו להראות טוב יותר. אם לא שמתם לב לזה אז עכשיו זה גם הוכח מדעית. מחקר שפורסם לאחרונה בבריטניה קבע כי טיפול בבוטוקס לא גורם רק להעלמת קמטים! לאפקט שמתקבל לאחר הטיפול נלווית גם תחושה טובה כאשר זו יכולה להחליף בנקל תרופות נגד דיכאון כמו פרוזק למשל במצבים בהם מטופלים נמצאים בתקופה מדושדשת או מדוכדכת.

המחקר קבע כי לאחר הזרקת בוטוקס חוזרת חשו המטופלים מצב רוח מרומם! כיצד זה יכול להיות? ובכן זו השאלה שנשאלה והתשובה לשאלה היתה משולבת, מצד אחד האפקט של הטיפול גרם למטופלים להרגיש טוב יותר כיוון שהללו נראו חלקים וללא קמטים אולם הסיבה המרכזית למצב הרוח הגבוה היתה גם כי בעקבות הטיפול בבוטוקס, הגורם לרפיון השרירים באזור המטופל גרם לכך כי האפקט המשודר למוח יהיה רפוי יותר ולא זועף (הטיפול בבוטוקס מחליק את קמטי הזעף) מה שתרם לזה שהתחושה לאחר הטיפול גרמה לשחרור ולאותות חיוביים למוח מה שהביא לשחרור מהמצב הדיכאוני בו שרר המטופל. (אין זה אומר כי התרופה לדכאון היא הזרקת בוטוקס אולם בהחלט זוהי תופעת לוואי חיובית הנגרמת אגב הטיפול להעלמת קמטים).

המלצת המערכת

הרבה רופאים משתמשים בבוטוקס שכן הוא הטיפול האסתטי הרפואי הנפוץ בעולם. שימו לב רק שמזריקים לכם את הבוטוקס (או דיספורט או קסיאומין) המקורי ולא תחליפים זולים שמאפשרים לרופאים להוזיל את עלות הטיפול משמעותית. דרשו לראות את האריזה לפני שמטפלים בכם! אנחנו עובדים רק עם רופאים שמטפלים עם בוטוקס מקורי, התייעצו איתם עכשיו.

 


הפופולאריות של הזרקת בוטוקס

ארגון הכירורגים הפלסטיים האמריקאי ASAPS מפרסם מידי שנה את הנתונים על הפרוצדורות הכירורגיות והלא כירורגיות שבוצעו בארצות הברית. הנתונים המובאים כאן לפניכם מתיחסים לשנת 2022. הזכרון שלנו בישראל מהקורונה, עדיין מהדהד חזק לכל אזרח אמריקאי בארה”ב שנמצאת במיתון (אולם בסופו) גם בשנה זאת ע”פ מומחים יודעי דבר, אולם למרות המצב הקשה אליו נקלעה אמריקה ניתן בהחלט לראות כי מספר טיפולי הבוטוקס נפגע במעט למרות שהיינו מצפים כי התוצאות יצנחו באופן משמעותי שכן הטיפול נתפס כמותרות.

 


יותר מ- 6 מיליון הזרקות בוטוקס

הנתונים מראים כי בשנת 2022 בוצעו למעלה מעשרים מיליון טיפולים אסתטיים כאשר יותר מ - 6 מיליון מהטיפולים שבוצעו היו ע״י בוטוקס, הצועד מזה מספר שנים בראש טבלת הטיפולים הפופולאריים ביותר, רק לשם השוואה, הטיפול שהיה ממוקם לאחר ההליך בבוטוקס היה הסרת שיער בלייזר, המרחק מכמות הטיפולים שבוצעו הוא כמעט כשליש שלא במפתיע, טיפולים אחרים העומדים בפני עצמם השייכים לתחום הדרמטולוגיה כגון מילוי קמטים ע”י שימוש בחומרי מילוי ניצבים אף הם בגאון במקום השלישי והמאוד מכובד מבחינת כמות הפרוצדורות שבוצעה (הכוונה היא להזרקת חומרי מילוי כמו רדיאס, רסטילן, פרלן, ג’ובידרם ועוד).

ומה קורה בישראל? מובן שמבחינת כמות הפעולות אנחנו מאוד רחוקים מסיבות מובנות אולם בהחלט ניתן לקבוע כי קצב צמיחת מספר המטופלים בתכשיר עולה מידי שנה וזה לא הולך להשתנות בטח לא בשנים הקרובות אלה אם כן ימצאו תרופה או תכשיר אחר שיתן את אותו האפקט לתקופה ארוכה יותר לצד הבטיחות המתחייבת בטיפול בעל אופי דומה.