בוטוקס לריפוי צלקות, טיפול במיגרנה ולשיפור תפקוד בלוטת הערמונית

בוטוקס לטיפול בבעיות רפואיות

פרט להחלקת קמטים ניתן לבצע גם טיפולים רפואיים ע”י הזרקת בוטוקס. מיגרנה, צלקות בפנים, שלפוחית בעייתית (בלוטת הערמונית), טיקים בעיניים ובעיית פזילות כל אלו ידונו בהרחבה בהמשך.

המלצת המערכת

הרבה רופאים משתמשים בבוטוקס (דיספורט או קיסאומין) שכן הוא הטיפול האסתטי הרפואי הנפוץ בעולם. שימו לב רק שמזריקים לכם את הבוטוקס המקורי ולא תחליפים זולים שמאפשרים לרופאים להוזיל את עלות הטיפול משמעותית. דרשו לראות את האריזה לפני שמטפלים בכם! אנחנו עובדים רק עם רופאים שמטפלים עם בוטוקס מקורי, התייעצו איתם עכשיו

 


פתח דבר

בוטוליניום טוקסין, מסוגל לטפל בהרבה בעיות רפואיות והוא מוכר לעולם הרפואה כבר יותר משלושים שנה. כידוע, בוטלינום טוקסין הופיע לראשונה כפתרון זמני לבעיות ניאורולוגיות (בעיות במערכת העצבים) אולם כאמור הוא הפך בסופו של דבר למלך בטיפול בקמטים בשליש העליון של הפנים. חשוב לדעת כי הבוטוליניום טוקסין מופק מבקטריה ומוגדר כרעלן. ישנן מספר ורסיות שכן קיימים שבעה סוגים של בוטוקס החל מ- A ועד ל-G לכל אחד מסוגי הבוטוקס שימושים אחרים אולם הרעיון הכללי של שיתוק הפעולה של השריר, אליו מוזרק החומר זהה.

אין חשש להרעלה כאשר מזריקים בוטוקס, בטח לא כשהטיפול מבוצע בידיים מיומנות וע”י רופא מקצועי וזאת למרות שהקונוטציה של רעלן היא רעל אשר מסוכן לגוף האדם - הזרקה של מינונים גבוהים מאוד יכולה לגרום לסיבוכים אולם מעולם לא ניתקלו, דווחנו על בעיה שהתעוררה אגב הזרקת בוטוקס לצרכים אסתטיים / רפואיים אשר גרמה להרעלה. זה נכון שקיימות תופעות לוואי להזרקת בוטוקס אולם אלו מינוריות. ההצלחה העצומה של התכשיר בעולם ובטח בישראל וכפועל יוצא שלה מיליוני פעולות עם מינימום תופעות לוואי אם בכלל כתוצאה מהחומר הופכות את הטיפול לבטוח ומומלץ לכל אחד, פרט כמובן לאלו שהזרקת בוטוקס אסורה עבורם והכוונה היא לכאלו שסובלים מבעיות אוטו אימוניות ועל כך תוכלו לקרוא בהרחבה כאן באתר. עוד תוכלו לקרוא על מחקר חדש שיצא על הזרקת בוטולינום לטיפול במקרים הקשורים לשבץ מוחי קל.

 


בוטוקס לטיפול בבלוטת הערמונית

חוקרים גילו כי הזרקת בוטוקס מסייעת למטופלים רבים הסובלים מבעייה של שליטה ביציאת השתן. שלפוחית בעייתית מטופלת ע”י החומר והטיפול עושה פלאים. אורולוגים המטפלים בבעיה זו מצאו כי הטיפול בבוטוקס יעיל יותר מכל תרופה או תכשיר אחר המקובל כפתרון לבעיה. אחוז ההצלחה בטיפול באמצעות הזרקת בוטוקס מגיע לכדי שמונים אחוז המהווה שיעור גבוה ביותר. אז אם אתם סובלים מבעיה דומה, דעו לכם שהפתרון האפקטיבי יכול להיות בוטולינום.

 


ריפוי צלקות בבוטוקס

בשנים האחרונות גילו כי שימוש בבוטוקס שהוזרק לצלקות באזור הפנים הביא לריפוי מהיר יותר של הצלקת. בניסוי שנערך בארה”ב נבדקו מספר נסיינים כאשר לקבוצה אחת הוזרקה תמיסת מי מלח ואילו לקבוצה השניה הוזרק בוטוקס. התוצאות שנצפו במחקר הוכיחו מעל לכל ספק כי הריפוי בקבוצה השנייה היה מהיר הרבה יותר מהקבוצה הראשונה בה הוזרקה תמיסה של מי מלח. נשאלת השאלה הכיצד? ובכן התשובה שניתנה הייתה “כיוון שהזרקת בוטוקס גורמת להחלשת השרירים בפנים אליהם הוזרקה התרופה הרי שפעולת הכיווץ הרגילה לא התאפשרה מה שגרם לכך שאזור הצלקת לא זז והתאחה והתרפא מהר יותר” ובכן התשובה בהחלט מתקבלת על הדעת ומתחילה להיות מיושמת גם בריפוי צלקות וזאת כמובן מבלי לגרום לפגיעה כלשהי ברקמות אחרות באזור הפנים. הגיוני כמובן כי צלקות הממוקמות באזורים אחרים בגוף גם כן יוכלו להתרפא ולהחלים טוב יותר לאחר ההליך.

 


טיקים בעיניים ותיקון פזילות בבוטוקס

אחד השימושים הנוספים של תכשיר הבוטוקס הוא בפזילות ובטיקים בעיניים (אין הכוונה לטיפול בסובלים מתסמונת טורט). הזרקת בוטוקס כבר לפני שנים נועדה לטיפול בטיקים (פעולה לא רצונית של השרירים באזור העיניים) ובתיקון פזילות (מצב שבו עין אחת פונה הצידה כך שקו הראייה של העין אינו מקביל לזו של העין השנייה, פועל יוצא של התופעה הוא ששתי העיניים אינן ממוקדות באותו עצם בעת ובעונה אחת). הפזילה נגרמת לרוב כתוצאה מאי שיוויון במשיכה של השרירים המניעים את העיניים - פזילה שנקראת פזילה לא שיתוקית כמו כן קיימת פזילה המוגדרת כפזילה שיתוקית הנגרמת כתוצאה משיתוק של אחד או יותר מהשרירים המניעים את העיניים.

 


מיגרנה

מיגרנה היא סוג של כאבי ראש, ישנם מספר סוגים של כאבי ראש כאשר לכל אחד מהם תסמינים שונים להלן חלק מהסוגים של כאבי ראש ותסמינים נלווים לכאב הראש:

  • מתח שרירים - כאבי ראש המופיעים בצורה תדירה כאשר הכאב די מתון ומורגש בקדמת הראש ובאזור העורף.
  • צבר כאב ראש - סדרה של התקפים של כאב ראש הנמשכים לרוב עד שעה לרוב קיים אצל גברים.
  • מיגרנה - הכאב מתחיל באזור העין או סביב הרקה ומשם מתפשט לצד אחד או לשני הצדדים. לרוב מיגרנה משפיעה על כל הראש אולם היא עשויה להתגלות רק באזור אחד. המיגרנהמופיעה בצורה של פעימות ויכול להילוות אליה חוסר בתאבון בחילות והקאות. אדם הסובל ממיגרנה חש בהתקפים מחזוריים דומים לאורך פרקי זמן ארוכים המלווים בשינוי קיצוני של מצב הרוח, אובדן ראייה זמני ולעיתים אף תחושה של חולשה באזורים מסויימים בגוף. מיגרנה לרוב עוברת כירושה תורשתית.

ראשית יש לאבחן את כאב הראש - ישנם מצבים בהם נגרם כאב ראש אולם קשה להצביע על הסיבה ויכולות להיות לכך גורמים וסיבות רבות בהם:

  • יתר לחץ דם.
  • בעיות עיניים כגון דלקת קשתית.
  • בעיות סינוסים.
  • גידול מוחי.
  • זיהום מוחי (מורסה).
  • זיהום ברקמות סביב המוח מה שמכונה דלקת כרום המוח.
  • זיהום ברקמות סביב המוח.
  • מחלת מין בשם עגבת.
  • מחלות אחרות כמו שחפת סרטן ועוד.

אנחנו מאוד מקווים כי אינכם סובלים מכאבי ראש הנגרמים כתוצאה מהסיבות שפורטו לעיל אולם כל כאב ראש, מומלץ לאבחן אצל רופא ולא כדאי להזניח שכן כפי שראיתם יש לכך גורמים רבים וייטב כי תאבחנו את הבעיה כמה מוקדם שרק אפשר כדי לקבל טיפול מונע בזמן, דבר שיכול להציל חיים. כאמור במיגרנות עסקינן, כאבי ראש מסוג מיגרנה יכולים לתחיל בכל גיל אולם הם נוטים להופיע בטווח הגילאים עשר עד לגיל שלושים, לעיתים בגיל מתקדם יותר כאבי הראש הללו נעלמים. לרוב נשים סובלות הרבה יותר מגברים כתוצאה ממיגרנות והכוונה היא מבחינת איוז הנשים ולא מרמת הכאב כאשר התופעה ברוב המקרים היא תורשתית. מיגרנה מתרחשת כאשר עורקים המוליכים לאזור המוח מתכווצים ומתרחבים מצב הגורם להפעלת קולטני כאב קרובים ויש אומרים כי הכיווץ הנ”ל נגרם עקב מחסור או כתוצאה מרמה נמוכה של סרוטונין (סוג של כימיקל הקשור לתקשורת בין תאי העצבים). המיגרנה לרוב מופיעה באופן אקראי בצד ימין או בצד שמאל. ישנם סימנים מקדימים להופעת מיגרנה בהם דיכאון, חוסר שקט אובדן תאבון ועוד. מיגרנה עלולה להיות מורגשת בכל צד של הראש או בכל הראש.

 


טיפול מיגרנה באמצעות הזרקת בוטוקס

הטיפול במיגרנה יכול להתבצע ע”י נטילת משככי כאבים או בתרופה מקובלת ומוכרת לחולים (כן אפשר להגדיר את התופעה כמחלה) הסובלים ממיגרנה בשם ארגוטאמין, הגורמת להצרה של כלי דם ומסייעת בכך למניעת ההתרחבות שלהם ולטיפול בכאב הראש. עד כמה שהמשפט הבא יראה מפתיע גם צריכה של קפאין במינון גבוה תסייע להקלה על כאב הראש, הקפאין מסייע למניעה של התרחבות כלי הדם באזור הנפגע ובכך מחליש ומעלים את הכאב.

ישנם תרופות מרשם אחרות בהן סומאטריפטאן המגבירה את רמות הסרוטונין ותרופות אחרות המסייעות לטיפול בהופעת מיגרנה אולם בשנים האחרונות ישנם יותר ויותר כאלו הסובלים מתופעת מיגרנה שבוחרים לעבור טיפול בוטוקס. טיפול מיגרנה מבוצע באמצעות הזרקת בוטוקס (שמיוצר ע״י חברת טבע שרכשה את אלרגן ומופץ בישראל ע״י חברת טרדיס גת) או ע״י דיספורט (משווק ע״י חברת מדיסין) או ע״י קסיאומין. הזריקות ניתנות באזור צידי הראש וליד הצוואר והן גורמות להעלמת מיגרנה לתקופה של עד שישה חודשים ובוודאי מפחיתות ומעלימות את הכאב במצב בו המטופל סובל מהתקף מיגרנה שבעקבותיו הוא הופיע לטיפול. זריקות בוטולינום מבצעים גם לאזור הגבות והמצח כדי להפחית את התופעות הנגרמות כאמור כתוצאה ממיגרנה.

 


טיפולי בוטוקס לאחר שבץ

שיתוק גורם לשרירים בזרועות או ברגליים להתכווץ בצורה לא רצונית ואף להוביל לכאבים חזקים וגרוע מזה לנכות. המצב דומה אצל הרבה אנשים שסבלו מנזק מוחי שנגרם על ידי שבץ, אצל חולים אשר הפכו משותקים בידיים משימות יום יומיות כמו להתלבש או להכין ארוחות הפכו כמעט לבלתי אפשריים. מחקרים רבים אישרו כי לבוטוקס תכונות חיוביות רבות אחת מהן היא השפעה על השרירים אליהם מוזרק התכשיר. ניתוח הוא הדרך הטובה ביותר להשיג תוצאות לזמן רב אולם במחקר שבו שולבו תרופות דמה שבוצע על 126 מטופלים עם מידה מסוימת של שיתוק בידיים, התגלה כי אצל 40 מתוך 64 מטופלים שעברו זריקות בוטוקס מצבם השתפר באזור בו הוזרק התכשיר, ולא אובחנו תוצאות שליליות, בקבוצה שקיבלה תרופת דמה התגלה שיפור רק אצל 17 מבין 62 מטופלים. הסיכויים הם שבעתיד הקרוב טיפולי הבוטוקס יאושרו על ידי ה FDA לטיפולים בשבץ ובשיתוק מוחי.