בוטוקס שאלות ותשובות

בוטוקס שאלות ותשובות

מהו בדיוק בוטוקס? כיצד הוא עובד? כמה ימים לאחר הטיפול הקמטים יעלמו? היכן מזריקים בוטולינום? מי רשאי להזריק בוטולינום? האם הטיפול בבוטולינום כואב? מי לא יכול לבצע את הטיפולים? האם ההבעה כתוצאה מהטיפול תשתנה ויתקבל מראה קפוא? כמה עולה טיפול בוטוקס? וגם מה קורה אם מפסיקים להזריק את התכשיר ולא מגיעים לטיפולי המשך? על כל אלה ועוד תוכלו לקרוא במאמר שלפניכם הבנוי בצורה של שאלות ותשובות.

המלצת המערכת

הרבה רופאים משתמשים בבוטוקס שכן הוא הטיפול האסתטי הרפואי הנפוץ בעולם. שימו לב רק שמזריקים לכם את הבוטוקס המקורי ולא תחליפים זולים שמאפשרים לרופאים להוזיל את עלות הטיפול משמעותית. דרשו לראות את האריזה לפני שמטפלים בכם! אנחנו עובדים רק עם רופאים שמטפלים עם בוטוקס מקורי, התייעצו איתם עכשיו.

 


בוטוקס שאלות ותשובות

ש. מהו בדיוק בוטוקס?

ת. בוטוקס הוא חלבון המופק מחיידק הבוטוליניום, מדובר בהליך לא ניתוחי מהיר המבוצע על ידי רופא ומיועד לקמטים בעיקר במצח, בין הגבות וצידי העיניים וללקוחות מגיל שמונה עשרה ועד שבעים. במהלך הטיפול מוזרק מינון נמוך מאוד של החומר ישירות לשריר, מה שגורם לשיתוקו ולהחלקת הקמט. ההזרקה אורכת כעשר דקות, כאשר התוצאות נראות כשלושה ימים לאחר הטיפול, אין צורך בהחלמה וניתן לחזור לשגרת החיים מיד לאחר הטיפול.

ש. כיצד בוטוקס פועל? ת. בוטוליניום טוקסין (בוטוקס, דיספורט, קסיאומין הם שמות מסחריים של הבוטוליניום) מוזרק לקמטים בחצי העליון של הפנים, הנגרמים במשך הזמן ומתזוזת השרירים. בוטוקס אשר מוזרק לשרירים גורם לחסימה של התשדורת בין העצב לשריר מה שמפחית את תזוזת השריר ומונע את הופעת הקמטים.

ש. מתי אראה תוצאות?

ת. בתוך ימים בודדים תראו שינוי משמעותי בקמטים כאשר תהליך השיפור ימשך עד חודש מיום הטיפול כאשר השפעת הבוטולינום פגה לאחר ארבעה עד שישה חודשים.

ש. מי רשאי להזריק בוטולינום טוקסין?

ת. ישנן מדינות בעולם בהן ההזרקות מותרת לאחיות ואף לקוסמטיקאיות. בישראל הזרקת בוטוקס חייבת להיעשות אך ורק ע”י רופא. אין זה משנה מה תחום התמחותו של הרופא ואין הרופא חייב להיות למשל רופא עור או מנתח פלסטי, אולם חשוב כי ההזרקה תעשה ע”י רופא, בעל ניסיון רב ובקליניקה מסודרת שם הכול מתועד ונשמר כראוי. נכון למועד כתיבת שורות אלו (פברואר 2023) גם רופאי שיניים יכולים ומורשים לבצע הזרקות.

ש. מה חשוב מאוד לשאול את הרופא לפני הטיפול?

ת. חשוב מאוד לשאול את הרופא המטפל לגבי פוליסת ביטוח, בקשו לפני ההזרקה לראות האם הרופא או המרפאה מכוסים בביטוח אחריות מקצועית והאם בפוליסה כתוב כי הם מורשים לבצע את הטיפולים. לא לשכוח לבדוק האם הפוליסה בתוקף (בדקו את התאריך בדיוק כמו בתעודת ביטוח חובה לרכב). לעולם אין לדעת מה יקרה ועדיף (במקרה של רשלנות רפואית) שיהיה כיסוי לכל פגם אם יבוצע בהליך.

ש. האם הזרקת בוטוקס כואבת?

ת. תחושת אי נוחות מורגשת בזמן ההליך אולם הטיפול אינו כואב במיוחד אם הרופא המבצע את הטיפול משתמש במחט דקה וקצרה. כאשר הטיפול נעשה בצורה נכונה ניתן לדמות את הכאב לעקיצת יתוש. ישנם רופאים המאלחשים את המקום המטופל במשחות אלחוש.

ש. למי לא מומלץ לבצע את זריקות הפלא?

ת. הזרקת בוטוקס אינה מומלצת כאשר האזור שאמור להיות מטופל מזוהם או פתוח. הזרקת בוטוקס אינה מומלת גם לאנשים בעלי רגישות יתר למרכיביו, אנשים הסובלים מבעיות עצביות כמו למשל חולי ALS ומחלות ניוון שרירים. אסור להזריק את התכשיר גם לכאלו הסובלים מתסמונת למברט-איטון שהיא הפרעה אוטואימונית די נדירה.

ש. האם ההבעה לאחר הטיפולים תהיה טבעית?

ת. למרות שתוצאות ההליך נראות לעין, הטיפול לא ישנה את מראה הפנים בצורה קיצונית כך שכולם יבינו או ישימו לב לטיפול אותו עברת, פעולת השריר פשוט תקטן ותפחת אולם לא לחלוטין, הווה אומר כאשר ההזרקה מבוצעת בצורה נכונה עדין תהיה תזוזה ולא יתקבל מבט קפוא. מכאן שחשיבות בחירת הרופא גבוהה, רופא מנוסה ידע להזריק מינון נכון של התרופה ובמיקום נכון מה שימנע את ההבעה הקפואה או את ההבעה המופתעת כפי שניתן להבחין אצל נשים או גברים שטופלו אצל רופא לא מנוסה.

ש. האם צריך להיות “עשיר” כדי להזריק בוטוקס?

ת. בהחלט לא. היום ניתן לבצע את ההליך בעלות יחסית די נמוכה כאשר גם המעמד הנמוך בינוני יכול להרשות לעצמו להזריק בוטולינום לפחות פעם אחת. אז כמה באמת עולה הזרקת בוטוקס? ובכן, עלות ההזרקה נעה סביב 500 עד 600 שקלים לאזור - בהחלט עלות סבירה לכל הדעות, אזור אגב מוגדר כאחד מבין השלושה: מצח, בין הגבות, ושני צידיי העיניים (שניהם יחדיו מוגדרים כאזור אחד), כאשר מבצעים טיפול במספר אזורים לרוב המחיר פר אזור יקטן, המחיר השכיח היום בשוק לטיפול בוטוקס “קומפלט” הווה אומר כל השליש העליון יהיה סדר גודל של 1,500 ש”ח. בהשוואה לניתוחים פלסטיים למשל העלות היא יחסית שולית כיוון שניתוח פלסטי מסתכם בעשרות אלפי שקלים.

ש. מה יקרה אם נפסיק להזריק?

ת. לאחר שנפסיק להזריק בוטוקס המצב יחזור בדיוק לקדמותו! אין חובה להמשיך לבצע הזרקות אולם על פי הניסיון בשטח מי שחווה טיפול מוצלח בוודאי ימשיך בעקביות, אחת למספר חודשים.

ש. כיצד מתייחסים לתופעת הבוטוקס בעולם?

ת. לא רק בישראל בוטוקס הוא טיפול מבוקש, מעבר לים ובעיקר במדינות המפותחות כדוגמת ארה”ב או מדינות אירופה, בוטוקס הוא להיט עולמי. על פי מחקר שבוצע בארה”ב התברר כי בוטוקס הוא הטיפול הקוסמטי מספר אחד, גם גברים מזריקים בוטוקס אבל הטיפול בעיקר נפוץ אצל הנשים, כמו כן קצב הצמיחה של מספר המטופלים בתכשיר משנה לשנה גודל באופן מטורף - בהחלט בוטוקס הוא להיט היסטרי גם בעולם ולא רק בישראל.