בוטוקס תופעות לוואי

בוטוקס תופעות לוואי

בוטוקס, המוכר במינוח המקצועי בשם בוטוליניום טוקסין (דיספורט או קסיאומין), הוא רעלן שמיוצר מחיידק הקלוסטרידיום בוטוליניום. הזרקת הרעלן במינון גבוהה כמו כל תרופה אחרת שצורכים באופן חריג עלולה לסכן את הבריאות. הבוטוליניום בו משתמשים לצרכים אסתטיים שונים ובעיקר להחלקת הקמטים וטיפול בהזעת יתר מוזרק במינון נמוך במיוחד ולכן סיכויי ההרעלה שואפים לאפס. בכל אופן ישנם מצבים רפואיים שימנעו מכם לעבור את הטיפול הפופולארי בעולם. באיזה מקרים אסור לבצע את ההזרקה? מה חשוב לספר לרופא עוד לפני ההזרקה? איזה תרופות בשילוב עם בוטוקס אסורות? מהן תופעות הלוואי והסיכונים משימוש בבוטוקס? רק רופא יכול לקבוע האם ההזרקה מתאימה עבורך. מחלות או מצבים מהסוג המתואר כאן למטה, יכולות להגדיל את הסיכוי שלך להופעת תופעות לוואי ולכן חשוב לא להסתיר מידע מהרופא!

המלצת המערכת

הרבה רופאים משתמשים בבוטוקס שכן הוא הטיפול האסתטי הרפואי הנפוץ בעולם. שימו לב רק שמזריקים לכם את הבוטוקס המקורי ולא תחליפים זולים שמאפשרים לרופאים להוזיל את עלות הטיפול משמעותית. דרשו לראות את האריזה לפני שמטפלים בכם! אנחנו עובדים רק עם רופאים שמטפלים עם בוטוקס מקורי, התייעצו איתם עכשיו.

 


תופעות הלוואי וסיכונים

לאחר הזרקת בוטוקס יתכן ותופענה תופעות לוואי, אולם, חשוב להדגיש כי תופעות לוואי אלו הן בדרך כלל זניחות. חשוב לשמוע את הרופא המבצע את ההזרקה ולשאול היטב את כל השאלות לגבי הסיכונים והסיבוכים מבוטוקס יחד עם זאת ראוי להדגיש כי הסיכונים בהזרקת בוטוקס הם זמניים. תופעות הלוואי לאחר הזרקת בוטוקס חולפות מספר ימים לאחר ההזרקה כאשר לרוב מדובר על אדמומיות, שטפי דם קטנים, כאבי ראש ודקירות, נפיחות, צניחת עפעף, סחרחורת, זיהום ועוד. חלק מהתופעות המתוארות ניתן להעלים ע”י הסוואה קוסמטית.

ש. מה צריך לספר לרופא לפני הטיפול בבוטוקס?

ת. אם את מניקה או מתכננת להניק בקרוב, אם את מתכננת להיכנס להריון בזמן הקרוב, אם את סובלת ממחלה במערכת השרירים ואם את סובלת ממחלה מסוימת הקשורה למערכת העצבים.

ש. באיזה מצבים אין לבצע הזרקת בוטוקס?

ת. בהנחה ויש זיהום באזור בו החומר אמור להיות מוזרק, בהנחה ואתם אלרגיים לאחד המרכיבים בתכשיר, אם את בהריון או שוקלת להיכנס להריון חל איסור לבצע הזרקת בוטוקס.

ש. איזה תרופות עלולות להפריע לטיפול בוטוקס?

ת. חובה לספר לרופא על כל התרופות אותן את נוטלת לפני התחלת הטיפול בבוטוקס כולל תרופות אנטיביוטיות שאת נוטלת נגד זיהום (בהנחה ויש), תרופות הקשורות למחלות לב או המשפיעות על קצב הלב, תרופות שנועדות לטפל במצבים שונים כמו למשל תרופות שניתנות לחולי אלצהיימר ימנעו את התחלת הטיפולים.