הזעת יתר בבית השחי ✔️ מידע והשוואת מחירים

הזעת יתר בבית השחי

התהוות זיעה במידה גבוהה ובתדירות ממושכת בבית השחי גורמת לאי נוחות רבה גם מבחינה פיזית וגם מבחינה פסיכולוגית, מטרת הזיעה היא לצנן את הגוף ומסיבה זו הזעה היא תופעה חיובית, טבעית ונורמאלית “המשחררת” את עודפי החום שיוצר הגוף. ישנם אנשים אשר מייצרים זיעה בבית השחי ובאזורים אחרים בכמות רבה מידי המפריעה למהלך החיים התקין.

הזעת יתר בבית השחי מוגדרת כ”בעיה” במצב בו בלוטות הזיעה מייצרות זיעה בכמויות מוגזמות. במאמר זה נסקור את כל השיטות המובילות לטיפול בהזעת יתר בבית השחי בהן ניתוח Ets, גרידה ושאיבת בלוטות הזיעה, הזרקת בוטוקס, דיספורט או קסיאומין לבית השחי, שימוש במכשיר בשם מירה דריי לנטרול הזיעה, משחות ועוד.

המלצת המערכת

למרות שתרופות ותכשירים נותנים פתרון מסוים, ההמלצה היא לעבור טיפול במרפאה נגד הזעת יתר או על ידי הזרקת בוטולינום טוקסין (בוטוקס, דיספורט או קסיאומין), או באמצעות ניתוח או על ידי הריסת הבלוטות בעזרת מכשירים שמבוססים על אור לייזר או באמצעות מכשיר מירה דריי. התייעצו עם הרופאים שלנו שמנוסים בכל שיטות הטיפול.

 


הזעת יתר בבית השחי - ניתוח Ets

ETS Endoscopic Transthoracic Sympathectomy - דרך שני חתכים זעירים באזור בית השחי מזרים המנתח אוויר לחלל החזה אשר גורם ל”דחיפת” הריאה באופן זמני, בהמשך, המנתח ישתמש במכשירים אנדוסקופים בעזרתם הוא יאתר ויסלק את המקשרים הנמצאים בין העצבים לבלוטות הזיעה, כדי למנוע הפרשת זיעה באזור בית השחי. הניתוח מבוצע בהרדמה כללית ובחדר ניתוח. כ 60% ממנותחי ETS ייחוו תופעה המכונה הזעה מפצה - ייצור הזיעה עובר מבית השחי למקום אחר בגוף.

אצל רבים מהחווים הזעה מפצה, הזיעה תהיה נסבלת ולא משמעותית, אולם חלקם (קטן יחסית) ירגישו כי הבעיה עברה מבית השחי למקום אחר בגוף וזו עובדה שיש לתת עליה את הדעת לפני שתחליטו על ביצוע הניתוח. סיכונים בניתוח הזעת יתר בבית השחי Ets הם סינדרום הורנר (עפעפיים רפויות וחוסר זיעה בפנים) בסבירות נמוכה של כ- 0.3% מסך כל המקרים (שכיח יותר כאשר מטרת הניתוח היא מניעת הזעת יתר בפנים), הזעת יתר בפנים וגם תופעת לוואי נדירה נוספת שמכונה “סימפטום הטעם” - מזיעים באזור הפנים כאשר מריחים או טועמים מזון.

תופעות לוואי אחרות מניתוח הזעת יתר בבית השחי יכולות להיות כאבים באזור הגב, עור פנים יבש שעלול לגרום להופעת אקנה וירידה של כ- 10% בקצב פעילות הלב. ההחלמה לאחר הניתוח קצרה יחסית, רוב המנותחים יכולים לחזור לעבודה ולחיי יום יום רגילים לאחר מספר ימים אולם בימים הראשונים שלאחר הניתוח תרגישו בכאבים אותם ניתן להפחית ע”י תרופות מרשם לשיכוך כאבים. תוצאות הניתוח הן כמובן לצמיתות כאשר עלות הניתוח היא סביב ה- 10,000 ש”ח. לקריאה בהרחבה אודות ניתוח הזעת יתר.

 


גירוד ושאיבת בלוטות זיעה בבית השחי - ניתוח אנדוסקופי

ניתוח לגירוד ושאיבת בלוטות השומן בבית השחי נחשב לשיטה לאחת מבין השיטות היותר נפוצות לטיפול בהזעת יתר. בשיטה זו, מגרדים ושואבים את רוב בלוטות הזיעה בבית השחי. הניתוח מתחיל בביצוע שני חתכים באורך של כחמישה מילימטרים באזור בית השחי, לאחר מכן המנתח מסלק כ 90% ויותר מבלוטות הזיעה ע”י קנולות המונעות בתנועות קלות בטכניקה המכונה “זיג זג”. ישנם מכשירי גירוד מיוחדים באמצעותם מגרדים את הבלוטות. ההליך אורך כשעה תחת הרדמה מקומית בחדר ניתוח.

אין תופעות לוואי מיוחדות מעבר לסיבוכי הרדמה הנלווים לכל ניתוח, שטפי דם ותוצאה אסתטית לא יפה הכוללת הצטברות של דם באזור הניתוח עלולים להתרחש אולם אלו נעלמים מספר ימים לאחר ההליך. לשיטה שני יתרונות בולטים, האחד הוא שאין “הזעה מפצה” והשני הוא לחות מסויימת שנשארת באזור בית השחי המונעת התייבשות העור כתוצאה מ- 5% עד 10% בלוטות זיעה שנשארו אקטיביים לאחר הניתוח. תוצאות הניתוח מיותר לציין הן לצמיתות כאשר ומחיר הניתוח הוא סביב ה- 10,000 ש”ח.

 


טיפול הזעת יתר בבית השחי באמצעות זריקות בוטוקס

אחת השיטות הפופולאריות למניעת הזעת יתר בבית השחי היא באמצעות הזרקת בוטולינום טוקסין (בוטוקס, דיספורט או קסיאומין). הטיפול באמצעות בוטולינום טוקסין מתחיל באיתור הנקודות מהן מזיע המטופל ע”י שימוש ביוד ועמילן, המראה שיתקבל יהיה נקודות שחורות מהן המטופל מזיע. הזרקת הרעלן אורכת מספר דקות והיא נעשית ישירות לאותן נקודות. מספר הזריקות וכמות החומר בה ישתמש הרופא המזריק משתנה בין מטופל למטופל.

תוך כארבעים ושמונה שעות עד שלושה ימים מהטיפול תפסיקו להזיע, יש לחזור לביקורת כעשרה ימים לאחר ההזרקה. אפקט הטיפול בבוטוקס יארך כארבעה עד שישה חודשים. תופעות הלוואי לאחר הזרקת בוטולינום טוקסין הן מינוריות. עלות הטיפול בבית השחי באמצעות הזרקות דיספורט, בוטוקס או קסיאומין תהיה בין 2,000 ועד 2,500 ש”ח.

 


טיפול בהזעת יתר בבית השחי ע”י משחות ותמיסות

קיימים בשוק מגוון רחב של מוצרים נגד הזעת יתר בבית השחי בהן תמיסות המכילות אלומיניום כלוריד כמו אנהידרול פורטה, ספיריאל, דריקול ורובינול, שתפקידם הוא לחסום או להפחית הפרשות זיעה של אקרין ואפוקרין (שקשורים לבלוטות הזיעה). בנוסף, ניתן לבלוע כדורים ומוצרים דומים אשר נחשבים כמוצרים שיכולים לעזור בהורדת ייצור הזיעה. כל התכשירים הללו יפחיתו במידת מה את ההזעה באזור בית השחי אולם לפרקי זמן קצרים. יעילות הטיפולים באמצעות תכשירים נמוכה מאוד יחסית לשיטות הטיפול האחרות.

 


מירה דריי להזעת יתר בבית השחי

אחת השיטות החדשות (אבל מאוד יקרות - טיפול אחד במכשיר עולה כ- 8,000 ש״ח ולעיתים תידרשו לשני טיפולים שעלותם כ- 15,000 ש״ח) שנכנסו בשנים האחרונות ותפסו נתח שוק בעולם וגם בישראל היא שיטת מירה דריי. מכשיר לטיפול בהזעת יתר המנטרל את הזיעה בבתי השחי תוך שני מפגשים בלבד! miraDry מאושר לטיפול במניעת זיעה על ידי ה- FDA האמריקני כאשר במהלך הטיפול באמצעות המכשיר מקרינים אנרגיה אלקטרומגנטית באופן מבוקר ומדויק ישירות לבלוטות הזיעה. חימום הבלוטות משמיד אותן ובכך נמנעת הזעת יתר. לקריאה בהרחבה על פעולת המכשיר היכנסו למאמר מירה דריי.