הזעת יתר בפנים ✔️ השוואת מחירים

הזעת יתר בפנים

הזעת היתר בפנים ובמצח או הזעת יתר בראש היא תוצאה של פעילות יתר של מערכת עצבי הסימפטיה, פעילות יתר שאינה נשלטת. הזעת היתר בפנים ובראש עלולה להתחיל כבר בגיל צעיר והיא אף יכולה להתפתח בגיל מבוגר יותר. זיעה בפנים גורמת לאי נוחות והיא מפריעה במיוחד לפעילות החברתית ולשגרה בעבודה. בדרך כלל, אנשים שסובלים מהזעת יתר בפנים הולכים עם מטפחת צמודה כדי להתייבש באופן תדיר. הזיעה מתגברת ונעשית חזקה הרבה יותר עם עליית הטמפרטורה ובמצבים אחרים כגון שהייה במקומות סגורים (מטבח למשל).

המלצת המערכת

למרות שתרופות ותכשירים נותנים פתרון מסוים, ההמלצה היא לעבור טיפול במרפאה נגד הזעת יתר בפנים ובראש באמצעות הזרקת בוטולינום טוקסין (בוטוקס, דיספורט או קסיאומין), או באמצעות ניתוח. התייעצו עם הרופאים שלנו שמנוסים בכל שיטות הטיפול

 


המאפיינים להזעת יתר בראש ובפנים

  • מזיעים יותר בזמן דיכאון או מתח רגשי
  • נוצרות טיפות זיעה שזולגות על כל המצח והפנים
  • אפשר שהזיעה תהיה רק במצח או בכל הראש
  • צורך להיות במקום מאוורר או עם מיזוג אוויר
  • הזעת יתר בפנים גורמת למוגבלות חברתית או מקצועית

 


טיפול בתופעת הזעת יתר בפנים

  1. ניתוח הזעת יתר - בדיוק כמו במקרים של הזעת יתר בכפות הידיים, פתרון של ניתוח הזעת יתר סיפטיקוטומיה בחלל החזה נחשב כיעיל באותה מידה לטיפול בהזעת היתר בפנים ובראש. לניתוח למניעת זיעה במצח ובפנים יש חסרונות בהם הזעה מפצה. לכניסה למאמר המקיף על ניתוח הזעת יתר למניעת הזעה בפנים ובידיים.
  2. תרופות אנטי קולינריות להפחתת זיעה בפנים – גם תרופות אנטי קולינריות יכולות להפחית הזעה בפנים. תרופות אלו מבוססות על שורה של טיפולים אולם אין לצפות להפחתה מוחלטת של ההזעה, התרופה יכולה להפחית ולשפר את הזעת היתר עד למקסימום של 50% מנפח הזיעה טרום הטיפול. ירידה בכמות ההזעה לאחר שימוש בתרופות משפרת את המצב ומטופלים רבים חשים שביעות רצון גדולה ולכן יש להתייעץ עם רופא בטרם תשקלו פתרון שעולה כמה אלפי שקלים (ניתוח) או כמה מאות שקלים בודדים (בוטוקס, דיספורט או קסיאומין). יש לציין מצד שני כי התרופות אינן משפיעות על כולם באותה צורה ולכן רוב רובם של הסובלים מזיעה מוגברת בפנים מחפשים פתרונות אחרים.
  3. טיפול בהזעה בפנים באמצעות פסיכותרפיה – שיפור במצב נפשי והפחתת לחצים תורם משמעותית להפחתת הזעת היתר באזור הפנים ובראש, יש להתייעץ עם גורם מתאים שיכול לעזור במניעת ההזעה במצח ובפנים.
  4. הזעת יתר בפנים ע”י הזרקת בוטוקס – במקרים מאוד ממוקדים כמו בהזעת יתר במצח למשל, אפשר לטפל בהזעת יתר בפנים באמצעות זריקות בוטולינום טוקסין (דיספורט, קסיאומין ובוטוקס). הזרקת הרעלן מתבצעת בהתאם למפת השרירים במצח ולאחר סימון נקודות ספציפיות אליהן תבוצע ההזרקה. אזורי ההזרקה הרדיוס של כ- 2 ס”מ יהיו יבשים. אפקט הטיפול בבוטולינום נמשך בממוצע ארבעה חודשים ומחירו נמוך יחסית ועומד סביב ה - 1,000 ש”ח לכל אזור המצח.