הזעת יתר לחסכנים

הזעת יתר לחסכנים

לפניכם מאמר המציג שיטות טיפול בהזעת יתר מבלי להידרש להוצאות כספיות בלתי מבוטלות אותן ניתן ליישם בבית וזאת מבלי לבצע הזרקת בוטוקס או שימוש במכשירים כמו מירה דריי, רכישת מכשירים או מעבר ניתוח להסרת בלוטות זיעה.

רוב המרפאות או המכונים העוסקים במניעת הזעת יתר טוענים כי הטיפולים לטווח ארוך הם הפתרון לבעיה, ניתוח הזעת יתר או יותר מדויק ניתוח להסרת בלוטות ההזעה, טיפול בוטוקס נגד הזעת יתר, דריוניק ויונטופורזה של מים מהברז (תהליך בו מועבר זרם חשמלי חלש לאזור הנגוע בהזעת יתר) הן שיטות שבדרך כלל יעילות אולם לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות ועל כך תוכלו לקרוא במאמר יעילות הטיפול הזעת יתר לפי אזורים כאן באתר. כמו כן תוכלו לקרוא גם על צמחים למניעת זיעה טורדנית.

המלצת המערכת

למרות שתרופות ותכשירים נותנים פתרון מסוים, ההמלצה היא לעבור טיפול במרפאה נגד הזעת יתר או על ידי הזרקת בוטוליניום טוקסין (בוטוקס, דיספורט או קסיאומין), או באמצעות ניתוח או על ידי הריסת הבלוטות בעזרת מכשירים שמבוססים על אור לייזר וגם באמצעות מכשיר שמעלים זיעה בבית השחי בשם מירה דריי. התייעצו עם הרופאים שלנו שמנוסים בכל שיטות הטיפול.

 


שימוש בתמיסות למניעת הזיעה

אנשים שסובלים מהזעה מוגברת מנסים בראש ובראשונה טיפול בתמיסת אלומיניום כלורי. לאחד מהתכשירים הבולטים המכיל אלומיניום כלורי קוראים אנהידרול פורטה. את המשחה מורחים לפני השינה כאשר עוד לפני המריחה יש לייבש את האזור המזיע, לאחר מכן מריחת החומר ולבסוף יש לאטום אותו באמצעות יריעת פלסטיק למשך כל הלילה (כדי שהתמיסה תחדור היטב לעור), בבוקר כשמתעוררים צריך לשטוף היטב את האזור שנמרח.

את התמיסה במצבים בעיתיים יש למרוח פעמיים ביום (פעם אחת במהלך היום ופעם אחת כאמור לפני השינה) אולם אם התופעה איננה חריגה מאוד אפשר להסתפק במריחת התמיסה בלילה לפני השינה. תתחילו להרגיש הקלה תוך פרק זמן של כשבוע. אם התמיסה הכלורית גורמת לגירוי של העור באזור המטופל חל איסור להשתמש ביריעת הפלסטיק כפי שהוסבר בפתיח של המאמר.

ישנן תמיסות אחרות שאף הן עשויות להיות שימושיות בטיפול להזעת יתר בהן תמיסה שנקראת מתנמין - התמיסה איננה מעלימה את הזיעה לחלוטין אולם היא יכולה להקל מאוד על החולה.

 


ריח רע מהאזור המזיע

הטיפול בריח רע הנגרם מהאזור המזיע בה לידי פתרון גם ע”י שמירה על היגיינה גבוהה וגם באמצעות חומרים המרסנים את הריח, מקור הריח המופץ מהאזור המזיע הוא בחיידקים ושמרים הגורמים לפירוקה של הזיעה ושל העור הרטוב באזור הבעייתי. בכדי להעלים את הריח חובה לשמור על ניקיון האזור המזיע. הניקיון מחטא ומעלים את החיידקים האחראים על הריח המופץ.

מומלץ לרחוץ את האזור עם סבון נוזלי המכיל חומר שנקרא כלורהקסידין (חומר איתו גם מבצעים שטיפות פה לאחר השתלות שיניים - ניתן להשיג בכל בית מרקחת בעלות נמוכה של שקלים בודדים) או כל חומר חיטוי אחר בשילוב עם מריחה של תכשירים המכילים אלומיניום כלורהידרוקסידי, אם ההזעה מופיעה באזור בית השחי הרי שמומלץ לגלח את השיער, שימוש בתכשירים אחרים כמו קרמים ותחליבים שהם אנטי בקטרייאלים המכילים חומרים בשם קלינדמיצין קרוב לוודאי יפתרו את הריח הרע שמופץ.

מומלץ לפנות לרופא המשפחה שימליץ על משחות ותכשירים בטרם נבחר לעבור טיפולים יעילים מצד אחד עם עלות לא מבוטלת מהצד השני ולחוסכים שמבינינו הרי שמומלץ לנסות את השיטות שהובאו כאן לפניכם, תתפלאו, אבל ישנם כאלו הסובלים מהתופעה שתכשירים כן עזרו להם ובכך הם נמנעו מהוצאה כספית מיותרת.