הזעת יתר - רקע

הזעת יתר - רקע

ידוע כי 1% מכלל האוכלוסייה העולמית סובלת מבעיה הנקראת הזעת יתר ויש אומרים אפילו 3% שמרגישים היטב את בעיית ההזעה המוגזמת (הזעת יתר). כאן באתר תוכלו לקבל מידע עדכני ומקיף בנוגע להזעת יתר, מהם הגורמים? איזה טיפולים אפקטיביים לטיפול בהופעת הזעת יתר? שאלות נפוצות ועוד.

הזעה מוגזמת, או כפי שהיא מתוארת על פי הספרות הרפואית הזעת יתר, מתארת מצב קליני שבו חלקי הגוף מזיעים מעבר למה שהגוף זקוק. הסיבות להופעת הזעת יתר הן בדרך כלל תולדה של גנטיקה ותורשה. הזעת יתר יכולה להשפיע על הלוקים בה ברמה חברתית, תפקודית ואף נפשית. החדשות הטובות הן שיש דרכים שונות כדי להילחם בהזעה מוגזמת עם רמות שונות של אפקטיביות ובהתאם לחומרה של התופעה.

ההסבר הבסיסי ביותר להזעה הוא קטע במערכת העצבים הסימפתטית האחראית על הופעת הזעת יתר כאשר בחלק האוטונומי של מערכת העצבים אין לנו שליטה. מערכת העצבים האוטונומית משפיעה על לחץ הדם, קצב הלב, רמת החרדה ופונקציות רבות אחרות.

הזעת יתר נפוצה באזורים המושפעים של הגוף בהם כפות הידיים וכפות הרגליים. בקבוצות קטנות יותר של חולים מופיעה הזעת יתר בשטחי הפנים. הזעת יתר בבית השחי היא אחת התופעות היותר שכיחות אצל מטופלים, אולם, אין זה אומר שהסובלים ממנה אכן לוקים במחלה כלשהי.

רוב המטופלים מרגישים חוסר נוחות והופעת כתמי זיעה באזור בית השחי, הטיפול בהזעת יתר המומלץ לאותם חולים הוא או ע״י הזרקת בוטולינום טוקסין (בוטוקס, דיספורט או קסיאומין), או באמצעות ניתוח או ע״י טיפול חדש יחסית בשם מירה דריי ייעודי לבתי שחי אשר מעלים את הזעת היתר בתוך שני מפגשים בלבד וזאת ללא הזעה מפצה.

אין צורך לבצע הליך דרסטי כאשר אין מדובר במחלה אלא רק בבעיה אסתטית. בעבר טיפלו בשיטות שונות בהזעה כגון תרופות צמחיות, תרופות שונות דרך הפה, משחות ותמיסות, אולם ההצלחה הייתה מאוד מוגבלת, ואם הצליחה היה זה רק למשך תקופות זמן מוגבלות.

המלצת המערכת

למרות שתרופות ותכשירים נותנים פתרון מסוים, ההמלצה היא לעבור טיפול במרפאה נגד הזעת יתר או על ידי הזרקת בוטולינום טוקסין (בוטוקס, דיספורט או קסיאומין), או באמצעות ניתוח או על ידי הריסת הבלוטות בעזרת מכשירים שמבוססים על אור לייזר וגם באמצעות מכשיר שמעלים זיעה בבית השחי בשם מירה דריי. התייעצו עם הרופאים שלנו שמנוסים בכל שיטות הטיפול.

 


באיזה אזורים ההזעה פוגעת?

הזיעה פוגעת באזורים הבאים: בתי השחי, כפות הידיים, כפות הרגליים, אזור הפנים והראש ובאזור המפשעה. בישראל בדרך כלל קיימים שני סוגי טיפול המומלצים לתופעת הזעת יתר. טיפול בהזעת יתר ע”י זריקות בוטוקס כאמור או ביצוע ניתוח הזעת יתר. אם ההזעה היא בבתי השחי ניתן לטפל בה באמצעות מירה דריי שנחשב למכשיר פורץ דרך.

תרופות מרשם, משחות, חומרים צמחיים יכולים לעזור ולהקל על ההזעה אולם לרוב הם אינם פותרים את הבעיה כמו שצריך ועד הסוף. תוכלו לקרוא באתר בהרחבה על סוגי הטיפולים המוצעים לטיפול בבעיית הזעת יתר וכמו כן על יעילותם, חסרונותיהם ויתרונותיהם.