הזרקת שומן עצמי לטיפול בקמטים - כל המחירים 💰 כל המומחים❗️

הזרקת שומן עצמי

עולם הדרמו אסתטיקה ממשיך לחפש פטנטים והמצאות שיעזרו לנו להראות צעירים, אחת מהשיטות המבוצעות בהצלחה יחסית לשיטות המסורתיות יותר והדי מוצלחות היא הזרקת שומן גוף עצמי. יותר ויותר רופאים החלו להזריק שומן גוף עצמי במקום חומרי מילוי מסורתיים שכן להזרקת שומן יש יתרונות לא מבוטלים ובעיקר משך הזמן שהשומן נשאר בפנים ומעלים קמטים. מובן שישנם גם חסרונות בתהליך עליהם נעמוד בהמשך. כבר בפתיח חשוב לציין כי ההעדפה הראשונה של המטופלים צריכה להיות שימוש בחומרי מילוי טבעיים המאושרים לשימוש ע״י מינהל התרופות האמריקאי וע״י משרד הבריאות הישראלי, מדובר בחומרי מילוי בטיחותיים, חומרים שפשוטים להזרקה המבוצעים עם מינימום תופעות לוואי.

המלצת המערכת

צריכים למלא קמט בפנים או מעל ומסביב לשפתיים? למרות שהנטייה הטבעית היא לחפש חומר מילוי קבוע הרי שהמלצתנו במקרים הללו היא להתרחק מחומרים קבועים כמו מאש ו״ללכת״ על חומרי מילוי בטוחים וטבעיים המבוססים על חומצה היאלורונית (רסטילן, ג׳ובידרם, סטילאג׳, סקולפטרה, לומינרה, טאוסיאל ועוד). התייעצו עם המומחים שלנו שידעו להתאים לכם חומר מילוי מעולה.

 


מחסור ברופאים המזריקים שומן עצמי

מומלץ לאחר קריאת המאמר כי תבצעו בדיקה כמובן לגבי זהות הרופא המתאים לביצוע הזרקת שומן, בישראל אין עדיין יותר מידי רופאים המסוגלים לבצע הזרקות שומן עצמי באופן מיטבי, שכן אין הרבה ניסיון בתחום, אולם ישנם רופאים המתמחים בהזרקת שומן - חשוב לבחור ברופאים אלו ולא בכאלו שיבצעו את ההתמחות שלהם עליכם! גם אם מצאתם רופא מתאים אנחנו ממליצים לעבור את ההליך בעזרת חומרי מילוי כדוגמאת חומצה היאלורונית, סקולפטרה ועוד. שאלו את הרופא המטפל וראו כי הנטייה שלו לטובת סוג המילוי הזה היא ברורה.  
 


כיצד מבוצע התהליך והיכן מזריקים שומן?

בהזרקת שומן גוף עצמי הרופא המטפל מבצע שאיבת תאי שומן מאזורים בגוף כמו בטן, ירכיים וישבן, מעביר את השומן שנשאב באמצעות קנולות מיוחדות שהן למעשה צינוריות דקות תהליך אשר משאיר את השומן הנקי (לאחר ניקוי פסולת כמו דם למשל) ומזריק אותו (בעזרת צינורית גדולה ומפחידה לאחר שביצע הרדמה מקומית) לאזור אשר בו מבצעים מילוי קמטים ו/או שיחזור תווי פנים כפי שהיו כאשר היינו צעירים. ההליך מבוצע בחדר טיפולים רגיל ואינו מצריך חדר ניתוח ולכל היותר מבצעים אותו בחדר טיפולים אמבולטורי שכן הוא מוגדר ככירורגיה זעירה. כל רופא יכול לבצע את ההליך למרות שההמלצה שלנו כי תעברו את ההליך רק ע״י רופא מנוסה כאמור בהזרקת שומן גוף עצמוני. ניתן להזריק שומן עצמי לאזור שנמצא מעל השפה העליונה אולם לא מומלץ לבצע עם שומן עצמי עיבוי שפתיים. עוד ניתן להזריק שומן גוף עצמי לטיפול בקמטים מתחת לעיניים, קמטי הזעף, בקמטים שבין האף לפה (קמטים המכונים סוגריים) ולעיצוב והדגשת עצמות לחיים.  
 


הכנת השומן להזרקה

מנתחים פלסטיים ורופאים משתמשים במספר שיטות כדי להכין את השומן להזרקה, לשיטת הכנת השומן להזרקה משמעות רבה מבחינת פרק הזמן שהשומן יישאר באזור ההזרקה. התוצאות של מילוי קמטים באמצעות שומן גוף עצמי יכולות להיות בלתי צפויות מאחר והשומן יכול להיספג מיד לאחר ההזרקה בצורה שונה הגורמת לאסימטריה באזורים המוזרקים. השפעת מילוי קמטים ע”י שומן עצמי נשמרת ברוב המקרים לאורך מספר שנים, הרבה יותר זמן מאשר חומרי מילוי אחרים המבוססים על חומצה היאלורונית או קולגן.
 


מי לא מתאים להליך?

ראוי לציין כי לנשים צעירות עד גיל 35 לערך אין טעם לבצע העלמת קמטים באמצעות הזרקת שומן גוף עצמי שכן, מי שנזקק לכך באופן מובהק, אלו נשים הזקוקות לכמות גדולה יחסית של מילוי (מעל 10 סיסי) ובגיל הזה זה עדיין לא קורה. הזרקת שומן עצמי איננה דורשת אישור ממינהל התרופות או ממשרד הבריאות לטיפולים קוסמטיים שכן מדובר בחומר הנלקח מהמתרפא. במצבים בהם כמות החומר לה זקוק המטופל קטנה יחסית (בדרך כלל כולם) לא מומלץ להיכנס להרפתקה הזו.  
 


יתרונות, חסרונות והתוצאות שיתקבלו

להזרקת שומן שני יתרונות גדולים לצד חסרון בולט אחד. היתרון הגדול הוא שימוש בשומן עצמי שאינו גורם לאלרגיה ודחייה של הגוף, משאב שקיים בשפע אצלנו בגוף שלא עולה כסף (ואף מסיר מאיתו שומן מצומצם לא נחוץ) לשחזור תווי פנים כאשר הכמות אותה ניתן להזריק בפנים יכולה להיות אפילו 50 סמ״ק! אם היינו מעוניינים בלהזריק כמות שוות ערך למשל באמצעות חומצה היאלורונית היינו משלמים רק על החומר כמה עשרות אלפי שקלים!!! יתרון נוסף ומשמעותי הוא פרק הזמן שהושן נשאר בפנים, בעיקרון הוא נשאר שם לצמיתות ולכן אין צורך לחזור על ההליך כל שנה כפי שקורה בהזרקת חומרים זמניים.

החסרון הבולט של מילוי בשומן עצמי הוא ספיגת החומר בהליך, לאחר ההזרקה השומן נספג לעיתים בחוסר סימטריה, קשה לשלוט על קליטת החומר ולכן התוצאה שתתקבל עלולה להיות לא סימטרית מה שידרוש מקצה שיפורים, גם ההחלמה מההליך תצריך לפחות שבוע במהלכו תראו נפוחים במיוחד, עם שטפי דם וסימנים כחולים, בהחלט לא נעים. בסיום ההזרקה הקמטים ימולאו ויוחלקו בצורה מעוררת השתאות אולם למטופלים רבים התוצאה תראה ״בומבסטית״. יחלוף פרק זמן ניכר עד שתתקבל התוצאה הסופית ולכן ההליך יכול לא להתאים לכולם.  
 


הזרקת שומן גוף עצמי מתאי שומן צעירים

בשנים האחרונות נערכו מחקרים וניסויים הקשורים בהזרקת שומן גוף עצמי מתאי שומן צעירים, על פי מקורות יודעי דבר, הזרקת תאי שומן לפנים בטכניקה זו נשמרת לזמן רב ויש אומרים כי לאחר ביצוע הפרוצדורה פעמיים, התוצאה מחזיקה לתמיד. היתרון של הזרקת תאי שומן צעירים הוא בכך שתאי שומן אלו מסוגלים להתחלק באזור המטופל מה שגורם להתפתחות הרקמה שזה דבר מצוין לכשעצמו, ההפרדה של תאי שומן צעירים מאחרים נעשית במעבדה וזאת לאחר שהשומן נשאב, גם בישראל נערך מחקר לאחרונה ונצפו נכון לשעה זו תוצאות טובות, אחד הדברים החשובים במחקר הם תופעות הלוואי- לא נצפו תופעות לוואי בעיתיות לאחר הזרקת שומן עצמי בטכניקה זו, אנו מניחים כי בשנים הקרובות ההליך הנ”ל יהיה מאוד פופולארי - בהחלט, יש למה לצפות!