×

×

ורידים בולטים

דליות הן ורידים בולטים שעלו מעל שטח העור. ורידים הינם חלק חשוב ממערכת כלי הדם בגוף. הורידים מובילים את הדם מרקמות הגוף אל הלב. הדם זורם בעורקים לכל רקמות הגוף. תפקידם של הורידים הוא להחזיר את הדם ללב וליצור פעולה מעגלית. הפעולה החוזרת של זרימת הדם ללב מתאפשרת בשל מסתמים חד כיוונים שנמצאים בתוך הורידים. כשהשסתומים לא מתפקדים כרגיל, זרימת הדם נעצרת ויוצרת הצטברות של דם במקום אחד, אשר גורם לוריד להתנפח ולבלוט. הופעת ורידים בולטים ברגליים מתאפיינת כבעיה אסתטית אך היא בעיקרה בעיה רפואית. ורידים לא בריאים יכולים לגרום לכאבים חזקים, לפגיעה באסתטיקת העור ולזיהומים, ככל שתקדימו לטפל בהן הסיכויים להצליח גודלים ולכן מומלץ להתייעץ בהקדם עם מומחה לכלי דם שיאתר את מקור הבעיה וימליץ על שיטת הטיפול המתאימה להעלמת הורידים הבולטים.

המלצת המערכת

למרות שבקופות החולים השונות (כללית אסתטיקה, מכבי, לאומית ומאוחדת) מבצעים טיפולים להסרת ורידים, טכניקות הטיפול הן ברוב המקרים מיושנות וגם כואבות, הליכים הרבה פחות פולשניים כגון לייזר וגלי רדיו מבצעים רק באופן פרטי ואצל מומחי כלי דם, התייעצו עם המומחים שלנו, בחלק מהמקרים (בכפוף למצב המטופל), הטיפולים מבוצעים במימון מלא או חלקי של הקופה.

 


הגורמים להיווצרות ורידים בולטים ברגליים

גיל – בגלאים 30 - 70 הורידים הבולטים ברגליים מתחילים להופיע, בעיקר בגיל מבוגר ולאחר שחיקה של שסתומי הורידים שגורמים להופעת ורידים בולטים.

מין – אצל נשים הסיכון גבוהה יותר ליצור ורידים בולטים מאשר גברים. נשים עם השנים עוברות שינויים הורמונליים כמו ווסת, גיל מעבר, הריון ועוד. נטילת הורמנים בגיל המעבר וגלולות למניעת הריון מעלות את הסיכון להיווצרות ורידים בולטים.

גנטיקה – ורידים בולטים הינה תופעה תורשתית. יש סיכון מאוד גדול למי שיש היסטוריה במשפחה של אי ספיקה ורידית לסבול מורידים בולטים.

עודף משקל – עודף משקל מעלה את הלחץ על הורידים ברגליים וגורם לשחיקה מוקדמת ופגיעה בשסתומי הורידים ובשל כך מעלה את הסיכוי להיווצרות ורידים בולטים באזור הרגליים. עמידה ממושכת – עמידה ממושכת גורמת למניעת זרימת הדם חזרה אל הלב ומה שגורם לאי ספיקה ורידית.

 


מספר דרכים להקטנת היווצרות ורידים בולטים ברגליים

פעילות גופנית – פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם בגוף.

משקל – שמירה על משקל בריא ומאוזן מונעת לחץ על הורידים ובכך מונעת אי ספיקה ורידית.

הימנעות מישיבה באותה תנוחה או עמידה ממושכת – שינוי בצורת הישיבה או העמידה תשפר את זרימת הדם.