טיפול בוטוקס למיגרנה ✔️ בוטוקס למיגרנות

טיפול בוטוקס למיגרנה

הכאבים ממיגרנה וכאבי הראש מיוחסים להתכווצות שרירים. כאבי ראש הנובעים ממתח כרוני כמו גם כאבים בצוואר אפשר לשכך בעזרת שימוש בבוטוקס. באופן כללי, בוטולינום טוקסין היא תרופה המשמשת לטיפול בפזילות ובטורטיקוליס (כאבי צוואר כתוצאה מהתכווצות שרירים), רק בשלבים מאוחרים יותר הבוטוקס נכנס לשימוש לתחומי הרפואה האסתטית כאשר ייעודו המרכזי הוא לגרום לשיתוק מינורי של שרירי הפנים מסביב לעיניים, בין העיניים ובמצח וכך לרכך את הקמטים לפרקי זמן קצובים וידועים. מרבית המטופלים בבוטוקס למיגרנה מביעים שביעות רצון והקלה על סוגים שונים של כאבי הראש. מחקרים רבים שנעשו בנושא הראו שאכן הטיפול בכאב ראש באמצעות בוטוקס יעיל.

המלצת המערכת

הרבה רופאים משתמשים בבוטוקס שכן הוא הטיפול האסתטי הרפואי הנפוץ בעולם. שימו לב רק שמזריקים לכם את הבוטוקס המקורי ולא תחליפים זולים שמאפשרים לרופאים להוזיל את עלות הטיפול משמעותית. דרשו לראות את האריזה לפני שמטפלים בכם! אנחנו עובדים רק עם רופאים שמטפלים עם בוטוקס מקורי, התייעצו איתם עכשיו.

 


בוטוקס מסוג A לכאבי ראש

רעלן הבוטולינה מסוג A היא אפשרות מתקדמת לטיפול מונע במיגרנה וכאבי ראש כרוניים עקב מתח. לבוטוקס מספר יתרונות על הטיפול התרופתי הנוכחי. מספר זריקות המוזרקות בכמויות של 100 עד 130 יח’ אחת לשלושה או ארבעה חודשים מקלה באופן משמעותי על כאבי הראש. כאשר הטיפול הושלם, הצורך בתרופות יומיות או תרופות חזקות להתקפות קשות יורד בצורה משמעותית ואף מייתר את הצורך לשימוש בהן. אין תופעות לוואי משמעותיות מהזרקות בוטולינום למעט אי נוחות מינימאלית בזמן ההזרקה שכוללת הרגשה של דקירה או מעט גירוי עם דימום מינימאלי הדומה לעקיצת יתוש.

 


השפעת בוטוקס על כאבי ראש

ידוע שרעלן הבוטולינה יכול לשתק שרירים באופן חלקי. מטופלים עם התכווצויות בצוואר שטופלו בבוטוקס, שיפרו את הפעילות המוטורית שלהם בהרבה לאחר ההפחתה של הטורטיקוליס, במהלך המחקרים שמו החוקרים לב לכך שכל פעם לאחר הזרקת בוטוקס (אחת לשלושה עד ארבעה חודשים) יש הפחתה משמעותית בכאבים וההשפעה המוטורית וההשפעה על הכאבים נמשכת זמן רב יותר (מעבר לאותם ארבעה חודשי השפעה כאמור). יתכן מאוד שסיבים קטנים המכילים חומרים כימיים וגורמים לכאב, כמו חומר הנקרא P מושפעים לטובה ע”י הבוטוקס, יתכן שישנם עוד מכניזם שעדיין אינם מובנים.

בשנות ה- 90 תוך כדי שימוש ברעלן הבוטולינה למטרה קוסמטית של “שחרור” השרירים מסביב לעיניים הבחינו הרופאים שמספר מטופלים החלו לדווח על ירידה בכאבי המיגרנה שסבלו ממנה, מאז ובאופן הדרגתי, גדל מספר הרופאים המשתמשים בבוטוקס לכאבי ראש וישנן ראיות קליניות טובות שהבוטוקס מפחית כאבים של מיגרנה, כאבי ראש, התכווצויות שרירים וכאבי ראש כרוניים. אישור לזה התקבל מהמינהל לתרופות ומזון האמריקאי בכך שאישר לפני מספר שנים טיפול בבוטוקס למניעת מיגרנות בנוסף לאישור שניתן לטיפולים קוסמטיים באזור הפנים (בין הגבות ובהתוויות לכל אזור הפנים והצוואר).

 


מינון הזריקות לטיפול במיגרנה ומיקומן

השרירים מסביב לעיניים והמצח מוזרקים עם כמויות קטנות של בוטוליניום טוקסין. באופן כללי, השרירים בין הגבות ומעל העיניים מוזרקים בכמות של 4 יח’ לכל אזור ולאחר מכן סדרה של שלוש זריקות מסביב לחלק החיצוני של העין, בהמשך מבוצעות זריקות לאזור הרכות ולפעמים לאזור הלסת היכן שממוקם השריר המרכזי. אלו הן כל הזריקות הניתנות למטופל הסובל מכאבי ראש באזור המצח. מצד שני, יש הרבה אנשים הסובלים מכאבי ראש בכל חלקי הראש החל בצוואר ועד לכתפיים. במקרים אלו מזריקים 50 עד 100 יח’ בוטוקס נוספות, כ- 25 עד 35 יח’ בוטוקס בכל צד. מתחילים מהחלק העליון של העורף ולמטה עד הכתפיים. במקרים בהם הכאבים מגיעים למרכז הכתפיים, מזריקים בוטוקס גם לשרירים הללו.

 


משך השפעת התכשיר על מיגרנה וכאבי ראש?

לפי הניסיון המצטבר, המסקנה אליה הגיעו היא שיש לחדש את הזריקות אחת לשלושה חודשים. לעומת זאת ישנם מטופלים מסוימים יוצאים מן הכלל שיצטרכו זריקות רק פעם בשנתיים. ישנם גם מטופלים, שרק החדרת המחט תשפיעה עליהם באופן מיידי מהסיבה הפשוטה שהמחט בלבד במגע עם השרירים מקלה על הכאבים באופן משמעותי - אז גם לא מזריקים במשך שבוע וזו יכולה להיות ההשפעה הראשונית שמבחינים כי המטופל אכן סובל ממיגרנה, המקרה הזה הוא היוצא מן הכלל. ניסיון העבר מצביע כי השפעת הטיפול בבוטוקס להעלמת מיגרנה בפעם השניה והשלישית הוא כשישה חודשים! בוטוקס הוא טיפול חדש למיגרנה אשר מפחית כ – 85% מכאבי הראש הכרוניים עקב לחץ שרירים. הטיפול במיגרנה אפקטיבי גם אצל אנשים שאינם מגיבים לתרופות אחרות למיגרנה, ההשפעה על סובלים מהסוג הזה היא מעל ל – 75%.