טיפול בצלקות אקנה ✔️ השוואת מחירים

טיפול בצלקות אקנה

אחת התופעות שמטרידות רבים כבר מגיל הבגרות היא אקנה (מההפרעות המרכזיות של בלוטת החלב) וצלקות מאקנה שנלוות לתופעה השכיחה בעור לאחר שהאקנה חולפות כתוצאה מההתעסקות עם הפצעים (פיצוץ חצ’קונים). אקנה נוצרת ע”י סתימת נקבוביות העור אשר גורמת להופעת פצעונים או מורסות מודלקות ומזוהמות. מבחינים בשני סוגים של אקנה, אקנה שטחית מצב בו לאדם יש קומודונים, פצעונים ומוגליות (בועות מלאות מוגלה) אך אין לו מורסות, ואקנה עמוקה - פצעונים מודלקים החודרים אל תוך העור וגורמים לציסטות מוגלתיות שמתבקעות והופכות למורסות גדולות. לפניכם מאמר המפרט מדוע נגרמות צלקות אקנה? כיצד ניתן למנוע אותן וגם איך מטפלים בהן.

המלצת המערכת

קיימות מספר שיטות להעלמת צלקות אקנה ולכל רופא יש את השיטה בה הוא מאמין. למרות זאת, חשוב שתדעו שהשיטות הבולטות הן לייזר ופילינג לסוגיו ומכאן שאת האבחון חשוב לבצע אצל רופאים שיכולים להציע לכם לפחות שני פתרונות שונים. אנחנו מקשרים למכונים ורופאים שמחזיקים מכשירי לייזר מתקדמים שיודעים להסיר היטב את הצלקות, צרו איתם קשר עכשיו.

 


כיצד נגרמות צלקות אקנה?

ההגדרה של צלקת היא אזור שבו הוחלף עור רגיל ברקמה סיבית (יוצרת צלקת). צלקות נוצרות לאחר הרס של העור. הופעת צלקות כתוצאה מאקנה איננה מתרחשת בגלל הנקודות הלבנות (מיליומים) או השחורות (קומודונים), צלקות אקנה נוצרות כאשר פצעי הבגרות או החצ’קונים מזדהמים ומודלקים ולא מטפלים בהם בזמן או שהם עברו טיפול כושל ולא מתאים. לכן, בכדי למנוע זיהומים מהסוג הזה, אין ל”פוצץ” את הפצעים או החצ’קונים בעצמנו, וזאת כדי לא להסתכן בחדירת בקטריות שישפיעו על הפצע ובכך לתרום להתפתחות הצלקת.

חשוב להבחין שהחומרה של צלקות האקנה תלויה במידה רבה ביכולת של העור להתרפא, יכולת שמשתנה ותלויה בגנטיקה של כל אחד ואחת מאיתנו. ישנם אנשים מסוימים שבגלל סוג העור ותורשתיות הם בעלי יכולת טבעית לרפא את צלקות האקנה באופן מהיר ולחלוטין, אחרים לעומת זאת הם בעלי עור רגיש, שמגורה בקלות ויוצר צלקות רבות. עוצמת הצלקות הנוצרות מאקנה תלויה בדרגת החומרה של האקנה וביכולות הריפוי של כל אחד. אנשים עם נטייה לצלקות ואקנה עמוקה, חייבים לנקוט בצעדי מניעה מהירים כדי למנוע היווצרות בלתי רצויה של צלקות אקנה או לכל הפחות להפחית אותן. למזלנו, הצלקות הנצרות עקב אקנה ניתנות לטיפול וישנן מספר טכניקות אפקטיביות להעלמת צלקות באופן כליל.

 


סוגי צלקות אקנה

ישנם שני סוגים של צלקות הנובעות מאקנה: אלו המכונים צלקות פיגמנטים ואלו הנקראים בשפת הרחוב “חורים” או “בורות” בעור.

  1. צלקות פיגמנטים - צלקות פיגמנטים הם כתמים בצבע ורוד או קפה שנשארו לאחר שהפצע הבריא. זוהי תוצאה של ריכוז פיגמנט על הפצע שהתפתח בזמן ההחלמה. ככל שצבע העור כהה יותר כך הנטייה לפתח צלקות אקנה מהסוג הזה גבוהה יותר.
  2. צלקות “חורים” או “בורות” - צלקות מסוג זה הן חורים קטנים בעור, צלקות אלו נפוצות בעיקר אצל אנשים בהירי עור. צלקות “חורים” הם תוצאה של חצ’קונים מודלקים באופן חמור עם מוגלה. הצורה הטובה ביותר למניעת “צלקות חורים” היוא ללכת לטיפול אצל רופא עור או קוסמטיקאית מקצועית היות ואם מפוצצים לבד את את הפצעים המוגלתיים כמעט בטוח שנגרום להיווצרות צלקת.

 


שיטות הטיפול בצלקות אקנה

  • דרמבריישן - משתמשים בשיטת דרמבריישן כדי לקלף את המשטח העליון של העור, טיפול בצלקות אקנה דרמבריישן מבוצע על ידי מברשת חוטי פלדה סיבובית או מכשיר סיבובי בשם יהלום. כאשר העור החלים, שכבה חדשה יותר, צעירה ורעננה מחליפה את העור שהוסר. משך ההחלמה מהטיפול היא בדרך כלל 10 ימים עד 3 חודשים.
  • ניתוח - במצבים בהם נותרו צלקות וסימני אקנה חמורים ניתן לעבור ניתוח קוסמטי פלסטי במהלכו מסירים עור ישן ומשתילים עור חדש שנלקח ממקום אחר בגוף.
  • טיפול בצלקות אקנה בלייזר - הסרת צלקות אקנה בלייזר מתבצעת תוך שיגור גלי לייזר קצרים המשטחים את צלקות האקנה. הלייזר מעלים את שכבת העור העליונה שנפגעה ומותח את השכבה האמצעית ויוצר מראה רך יותר לצלקת. ההליך מבוצע ללא כאבים תחת אלחוש מקומי במשך מספר דקות עד שעה בהתאם לגודל ואופי הצלקת. ההחלמה המושלמת של העור תהיה בין 3 ל- 10 ימים, אך העור יכול להישאר עם גוון אדום למשך חודשים. קיימים מגוון מכשירי לייזר יעילים לטיפול בצלקות אקנה בהם לייזר V Beam Vasculight PL - Photoderm, לייזר earbuum YAG, פיקסל פרקסל לייזר ועוד עליהם תוכלו לקרוא במאמר הסרת צלקות בלייזר.
  • זריקות נגד צלקות אקנה - אם הצלקת שנגרמה כתוצאה מהאקנה, עמוקה מאוד, יתכן והטכניקה הנבחרת תהיה הזרקת חומרי מילוי בהם חומצה היאלורונית, קולגן, סיליקון (פחות מומלץ) או הזרקת שומן גוף עצמוני (השתלת שומן גוף עצמי מאזור הישבן או הבטן - שומן שנשאב מהמטופל עובר סינון ומוזרק לאזור הצלקת). את ההזרקות מבצע הרופא באמצעות מחט דקה מתחת לפני העור, חומר המילוי מתמזג אל תוך הצלקת וגורם לטשטוש הצלקת. ההליך אורך מספר דקות עד שעתיים (רק במקרה של הזרקת שומן עצמי) לאחריו ניתן להמשיך בשגרת החיים הרגילה, כאשר הטיפול בצלקות אקנה מבוצע עם סיליקון יש לחזור על הטיפול לפחות חמש פעמים עד לקבלת התוצאה הסופית.
  • משחות ותמיסות - שימוש במשחות מלבינות או מקלפות (תמיסות המכילות AHA – חומצות אלפא מימן או חומצה גליקולית, רטינול, הידרו קינונה או מרכיבים דומים), היעילות של משחות אלו תלויה בריכוז של החומצה או הרטינול שבמשחה. אצל קוסמטיקאיות הריכוזים נמוכים יחסית. בדרך כלל לוקח 4 עד 6 שבועות כדי להבחין בתוצאה, אם הצלקות שטחיות הטיפול עשוי לעזור, אם לא הורגש שינוי לטובה לאחר שלושה חודשים יש לשקול טיפול עם חומרים יותר חזקים ומעבר פילינג כימי שגורם לצמיחתם מחדש של תאי העור שנפגעו.
  • פילינג עמוק - פילינג עמוק או פילינג פנול יכול להתאים למספר רב של צלקות אקנה חמורות שמפוזרות בפנים. פילינג עמוק מבוצע בחדר ניתוח תחת הרדמה. לקריאה בהרחבה על טיפול פילינג עמוק.
  • טיפול מיקרוני בצלקות אקנה - טיפול חדשני שיעיל במיוחד להסרת צלקות קטנות יחסית המבוצע ע”י צינור וואקום זעיר שמועבר על פני אזור הצלקת באמצעותו מגרד המטפל את שכבת העור העליונה של הצלקת וגורם לשכבת עור חדשה לצמוח. טיפול מיקרוני בצלקות אקנה מבוצע בסדרת טיפולים, תופעות לוואי מינוריות והחלמה מהירה מאוד יחסית לשיטות טיפול אחרות.