מילוי קמטים קבוע - כל המחירים 💰 כל המומחים❗️

מילוי קמטים קבוע

אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר בתחום הדרמו אסתטיקה הוא מילוי קמטים. כולם בוודאי שמעו על שמות יצרניים של חומרי מילוי זמניים שלרוב מבוססים על חומצה היאלורונית וקולגן. ישנה קבוצה נוספת איתה מבצעים מילוי קמטים והיא קבוצת החומרים קבועים, במאמר זה ננסה לסקור את מגוון חומרי המילוי הקבועים אשר משתמשים בהם בישראל כאשר הדעה הרווחת אצל רוב הרופאים אשר עוסקים בענף ההזרקות היא שכדאי להימנע מהזרקת חומרים אלו מהטעמים הבאים: חומרי המילוי הקבועים מטיילים באזור המוזרק, יוצרים גרנולומות וכאשר מתעוררים קשיים לאחר פעולת ההזרקה מאוד קשה לטפל בתוצאות הלוואי הנגרמות כתוצאה ישירה מההזרקות.

המלצת המערכת

צריכים למלא קמט בפנים או מעל ומסביב לשפתיים? למרות שהנטייה הטבעית היא לחפש חומר מילוי קבוע הרי שהמלצתנו במקרים הללו היא להתרחק מחומרים קבועים כמו מאש ו״ללכת״ על חומרי מילוי בטוחים וטבעיים המבוססים על חומצה היאלורונית (רסטילן, ג׳ובידרם, לומינרה, סטילאג׳, טאוסיאל ועוד). התייעצו עם המומחים שלנו, שידעו להתאים לכם חומר מילוי מושלם.

 


מילוי קבוע ע”י סיליקון ו״סיליקון רפואי טהור״

סיליקון - סיליקון הוא חומר סינתטי נוזלי המופק ממלחי סיליקה (חולים), כיוון שמדובר בגוף זר, הזרקתו אל תוך העור מגרה את הגוף לייצר קולגן ובכך היא תורמת מעבר לתהליך של המילוי להתחדשות הרקמה. מזריקים סיליקון לתוך הקמט או השפתיים בכמויות זעירות, התהליך הוא תהליך הדרגתי, מזריקים טיפות אחדות בלבד וחוזרים על הפעולה מספר פעמים בהפרשים של שלושה שבועות עד להשגת התוצאה הרצויה, בדרך כלל מספר החזרות על הזרקת הסיליקון היא חמש פעמים ומעלה. הזרקת סיליקון מתאימה לעיבוי שפתיים, לקמטוטים מעל השפה ולקמטים שיורדים מהאף לפה, סיליקון, אינו מאושר לטיפול בקמטים ולמטרות עיבוי שפתיים בארה”ב ובאירופה, בישראל, אישר משרד הבריאות את השימוש בחומר.

ישנם מספר רופאים שמתהדרים בנוצות לא להם הטוענים כי הסיליקון הטהור הוא חומר ״נפלא״ - לא פחות, רק שחשוב שמי שמבצע את ההזרקה יהיה מיומן… אנחנו מעדיפים לומר הכל ולא להסתיר, לסיליקון, ושמן סיליקון טהור תופעות לוואי קשות במיוחד וההמלצה היא לא לבצע טיפולים בחומר זה. יתרונות ההזרקה של הסיליקון ועצם היותו קבוע אינם מצדיקים לקחת את הסיכון המיותר, השמרו לנפשותיכם! לא בכדי אסור להזריק אותו מעבר לים. ישנם רופאים שידחפו אתכם לכיוון, האינטרס שלהם הוא כלכלי גרידא, עלות הסיליקון שולית באופן משמעותי לחומרי המילוי הבטוחים.

 


מילוי קבוע בעזרת ביואלקמיד

ביו אלקמיד - הינו שתל פנימי להזרקה, המורכב ברובו ממים (97%), דבר המבטיח שהשתל יהיה רך מאוד למגע. ביו אלקמיד משמש לתיקון כל פגם אסתטי, עיבוי שפתיים, מילוי קמטים עמוקים, עיצוב עצמות לחיים, שינוי פרופיל הסנטר וכדומה. בשונה מחומרי מילוי אחרים ניתן להשתמש בביו אלקמיד גם לתיקון פגמים אסתטיים חמורים בגוף. ביו אלקמיד זהו חומר קבוע בצורת שתל, יתרונו העיקרי הוא שניתן להסירו בהנחה ורוצים זאת אולם הדבר מלווה באי נוחות העלולה להתרחש מספר פגישות בהן מבצע הרופא המטפל שאיבה של החומר, באמצעות מזרק ושטיפה של האזור הבעייתי.

החומר מוזרק בפעם אחת, ההחלמה מהירה מאוד, תיתכן אדמומית ונפיחות קלה שחולפת בתוך שעות ספורות. עד לשנת 2008 החומר אשר יוצר באיטליה היה נפוץ מאוד במרפאות, אולם כנראה שונתה הפורמולה ורופאים רבים החליטו להפסיק להזריקו. ביואלקמיד מחזיק מעמד כחמש שנים ואף יותר לאחר הזרקתו. נכון למועד כתיבת שורות אלו (פברואר 2023) לא מייבאים יותר את הביואלקמיד לישראל ולכן גם לא מבצעים יותר טיפולים באמצעותו בארץ, אם אתם ממש ממש רוצים תוכלו לחפש אותו בחו״ל, מבחינתנו הוא הרבה יותר בטוח מסיליקון למרות שגם ממנו היו ממליצים להתרחק כמו מאש.

 


מילוי קמטים באמצעות ארטיקול

ארטיקול - מוכר גם בשם ארטפיל והוא שילוב של קולגן טבעי עם חומר אקרילי. הקולגן מעניק את האפקט הראשוני שנמשך כחודשיים עד ארבעה חודשים ותפקיד החומר האקרילי הוא להאריך את משך התוצאות. הגוף יוצר סביב החומר מעטפת קולגן הגורמת למילוי הקמט בטכנולוגיית הזרקה המכונה מיקרו-ספרה (Microsphere) הרשומה כפטנט. בארטיקול משלבים גם ב-PMMA לאחר שזה עבר ניסויים רבים אותם ערכו באוניברסיטת פרנקפורט על מנת להוכיח את תאימותו הביולוגית. החל משנת 94 הזריקו בהצלחה ליותר מ - 250,000 מטופלים ארטיקול שמכיל PMMA. הארטיקול מתאים למספר פרוצדורות אסתטיות בהם עיבוי שפתיים, מילוי קמטים באזור הפנים (פרט לאזור העיניים), לעיצוב עצמות הלחיים ועוד.

מומלץ לחלק את ההזרקה לשני שלבים כאשר במפגש הראשון מוזרק חלק מהחומר ובין ארבעה ולשישה שבועות נבחנת התוצאה ומבוצעת הזרקה חוזרת. הארטיקול משיג תוצאות לטווח של עד חמש שנים ופחות נפוץ לשימוש בישראל למרות שאם ממש תתאמצו תצליחו למצוא רופאים המבצעים טיפולים בעזרתו. אנחנו בפורטל לא מעודדים ולא משדכים רופאים המבצעים טיפולים בעזרת חומרי מילוי קבועים בגלל הסיכונים והסיבוכים שבדרך לא הפיכים למרות שישנם רופאים המבטיחים המסה של החומר במקרים בהם תופעות הלוואי אכן מופיעות - מומלץ להתרחק ואם ממש חייבים אתרו רופא מנוסה המבוטח בביטוח אחריות מקצועית בתוקף.