ניפוח שפתיים שאלות ותשובות

ניפוח שפתיים שאלות ותשובות

מי מוסמך לבצע את הפרוצדורה עיבוי שפתיים? האם ניפוח שפתיים כואב? מה זה “ניפוח שפתיים ללא מחטים” או טיפול באמצעות מיקרו קנולה? מתי אראה תוצאות? למי לא מומלץ לעבור ניפוח שפתיים? וגם מהם הסיכונים ותופעות הלוואי בטיפול מילוי שפתיים.

המלצת המערכת

למרות שעיבוי שפתיים קבוע נשמע על פניו מצוין, המציאות הוכיחה כי חומרי המילוי הקבועים בהם סיליקון אינם שווים את נטילת הסיכון שבהזרקתם שכן הם עלולים להרוס לכן את השפתיים. ההמלצה היא ״ללכת״ על חומרי מילוי בטוחים, שמעצבים שפתיים בשרניות ללא סיבוכים ותופעות לוואי. התייעצו עם המומחים שלנו והתנסו רק עם חומר מילוי זמני.

 


מתי אראה תוצאות לאחר עיבוי שפתיים?

התוצאות של ניפוח שפתיים נראות לעין מיד כאשר את עוזבת את כסא הרופא. מיד לאחר ההליך, השפתיים נפוחות אולם כאשר פגה ההרדמה, כשעתיים לאחר עיבוי שפתיים, השפתיים מקבלות את הצורה הטבעית והרגילה שלהן. תוצאות הטיפול הסופיות הן כיומיים לאחר עיבוי שפתיים. אז השפתיים יראו טבעיות סקסיות ויפות.

 


מי רשאי לבצע ניפוח שפתיים?

ישנן מדינות בעולם בהן הזרקות לניפוח שפתיים מותרת לאחיות. בישראל מילוי שפתיים חייב להיעשות אך ורק ע”י רופא. אין זה משנה מה תחום התמחותו של הרופא ואין הרופא חייב להיות לדוגמא רופא עור או מנתח פלסטי, אולם חשוב כי ההזרקה תעשה ע”י רופא העוסק בעיבוי שפתיים, בעל ניסיון רב ובקליניקה מסודרת שם הכול מתועד ונשמר כראוי.

 


האם ניפוח שפתיים כואב? ומה זה מיקרו קנולה?

תחושת אי נוחות מורגשת בזמן ההליך אולם עיבוי שפתיים אינו כואב במיוחד כאשר מבוצעת הרדמה באזור השפתיים. אין צורך גם לפחד מההרדמה, זריקת ההרדמה כאשר היא נעשית בידיים מיומנות לא אמורה להיות מורגשת כלל. בכל אופן תסכימו איתי שגם אם יש כאב קל הרי שזה שווה את התוצאה! החידושים מהחודשים האחרונים שאחת ממטרותיהן היא גם הפחתת הכאב היא זונדה או צינורית באמצעותה מבצעים את הניפוח. מתבצעת דקירה אחת ודרך הצינורית (מיקרו קנולה) מחדירים את חומר המילוי בצורה סימטרית. הרבה פחות נפיחויות וסימנים כחולים (שטפי דם) וגם לא מרגישים כאב במהלך הטיפול! טכניקה זו מכונה ע”י מספר רופאים בשם “עיבוי שפתיים ללא מחטים”.

 


למי לא מומלץ לבצע ניפוח שפתיים?

הליך עיבוי שפתיים אינו מומלץ כאשר אזור השפתיים מזוהם או פתוח, יש להמתין עד למצב שניתן יהיה להזריק ואין צורך לקחת סיכון מיותר. ישנן מטופלות הסובלות מהרפס ולכן כאשר סובלים מהרפס בשפתיים וודאי שלא מומלץ לעבור ניפוח שפתיים. בהנחה ואת סובלת מהרפס ואת מתכננת לעבור טיפול עיבוי שפתיים מומלץ לקחת זובירקס בהמלצת הרופא המטפל, מספר ימים לפני הטיפול.

 


מהם הסיכונים ותופעות הלוואי בטיפול עיבוי שפתיים?

תופעות הלוואי לאחר עיבוי שפתיים הם מינוריות ויכול להיגרם כאב זמני באזור ההזרקה בו ניתן לטפל בתרופות נוגדי כאב, נפיחות באזור השפתיים, שטף דם שחולף לאחר מספר ימים, אדמומיות, זיהום וכדומה. ישנם חומרי מילוי היכולים לגרום לאלרגיה ולכן כאשר מטופלים בחומרים אלו מומלץ לבצע בדיקת רגישות. כדאי לציין כי בהנחה והתוצאה אינה משביעת רצון כאשר הוזרקה חומצה היאלורונית (רסטילן, רסטילן פרלן, ג’ובידרם וחומרים אחרים המבוססים על חומצה היאלורונית), ניתן להזריק חומר המפרק את החומצה ומחזיר את המצב לקדמותו, זה צריך להיות עוד שיקול בבואנו לבחור את חומר המילוי איתו נבצע ניפוח שפתיים שכן בטיפול סיליקון למשל לא ניתן לפרק את החומר ולהחזיר את המצב לקדמותו.