תרופות סבתא לקמטים בפנים

תרופות סבתא לטיפול בקמטים

רוב הקמטים נוצרים בגלל שינוי של העור עקב הזדקנות. הזדקנות העור יחד עם המבנים החיצוניים שלו (שערות וציפורניים) הוא תהליך טבעי ואי אפשר לעשות דבר כדי למנוע זאת. ישנם גורמים סביבתיים אשר מאיצים הופעת קמטים. החשיפה לשמש תגרום להופעה טרם עת של הקמטים בעור, תגביר את הפיגמנטציה ותגביר את הסיכויים להתפתחותו של סרטן העור. החשיפה לעשן הסיגריות הוא גם גורם סביבתי שיתרום להופעתם של הקמטים. בנוסף לקמטים ישנם גם מפגעים נוספים שסובל מהם העור והם כתמי גיל. ועם תהליך ההזדקנות, ישנם גם שינויים בשיער ובציפורניים הכולל שיער שיבה, התקרחות והשבירות של שניהם. הסיבות הנפוצות להופעת הקמטים הם: השפעה תורשתית, שינויי העור עם הגיל, חשיפה לשמש ועישון.

המלצת המערכת

צריכים למלא קמט בפנים או מעל ומסביב לשפתיים? למרות שהנטייה הטבעית היא לחפש חומר מילוי קבוע הרי שהמלצתנו במקרים הללו היא להתרחק מחומרים קבועים כמו מאש ו״ללכת״ על חומרי מילוי בטוחים וטבעיים המבוססים על חומצה היאלורונית (רסטילן, ג׳ובידרם, סטילאג׳, טאוסיאל ועוד). התייעצו עם המומחים שלנו, שידעו להתאים לכם חומר מילוי מושלם.

 


מספר פתרונות סבתא להעלמת קמטים

אלוורה, יוגורוט ומלפפון - הקמטים הם אותם כפלים בעור אשר מציינים בצורה אכזרית ביותר את חלוף השנים והם מטרד אסתטי לא קטן אשר מעסיק הרבה מאוד נשים וגברים כאחד, למרבה המזל קיימים הרבה מאוד דרכים טבעיות אשר יהפכו את העור שיראה הרבה יותר משופר, אלוורה נמצאה יעילה ביותר כצמח נגד קמטים, ביחד עם מלפפון ויוגורט הם יכולים להיות קרמים מדהימים אשר ניתנים ליישום כמו התרופות הטובות והביתיות של סבתא כנגד קמטים. יש לשים ישירות יוגורט ולבבות אלוורה ומלפפון חתוך לעיגולים לתוך הבלנדר ולהפעילו עד אשר המרכיבים יהפכו למין קרם ולמרוח אותו על הפנים ולהשאיר אותו כדי שיחדור לעור מבלי להסירו.

תפוח אדמה - גם לתפוח אדמה יש השפעה מדהימה על הקמטים, יש להרתיח אותו ולרסק אותו למחית, להוסיף לו מיץ לימון ולשים אותו ישירות על הקמטים למשך 15 דקות כל יום ולאחר מכן להסיר אותו. אז ניתן לראות את התכונות ההידראטיות של תפוח האדמה אשר יעשה טוב לעור הניזוק.

גזר - אחת מתרופות הסבתא הטובות ביותר לטיפול בקמטים הוא הגזר, התכונות שלו מיטיבות עם העור וגורמות לו להיראות נהדר. הדבר הפשוט שיש לעשות הוא לשלב את הירק הזה לצריכת התזונה היומית ולעשות ממנו מיץ לשתייה או אפילו מסכות לקמטים על ידי ערבוב רסק גזר עם יוגורט ושמן זית.

מסכת אבוקדו עם לימון – משתמשים באבוקדו עם כפית של מיץ לימון, מערבבים אותם היטב ומוסיפים חלבון ביצה עד אשר מגיעים לנקודת ההקצפה. כאשר הבלילה מגיעה למצב די סמיך, שמים אותה על העור ומשאירים אותה לעבוד למשך 20 דקות. לאחר שחלף הזמן מסירים את התערובת עם מים פושרים.

מסכה על בסיס חלב - מסכה על בסיס חלב, יש לקחת שתי כפות חלב וחמאה מתוקה, לערבב ולמרוח אותם על הפנים והצוואר עם חלמון של שתי ביצים ולדאוג שהבלילה תהיה מפוזרת היטב על פני כל השטח, לאחר מכן יש לעסות את המקום למשך חמש דקות ולהשאיר את המקום במנוחה. כאשר מסירים את הבלילה יש לעשות זאת בעזרת צמר גפן, לאחר מכן עם מים פושרים ולבסוף עם מים קרים. זוהי התרופה היעילה ביותר אך ישנה תרופה אחרת חלופית והיא לערבב את החלבון של ביצה עם שתי כפות דבש ולמרוח את התערובת במלואה על הפנים עד שהעור יספוג אותה ולאחר מכן להסירה בעזרת מים קרים.

מסכות תות שדה – המרכיבים למסכה הם שישה תותים בשלים, חלבון, ביצה ושמונה טיפות של מי שושנים. כדי לרקוח את הקרם הרצוי, יש תחילה לערבל בבלנדר את התותים עד שמשיגים קרם מיצי, ובהמשך לערבב את המיץ הנ”ל עם החלבון של הביצה ולהקציף יחד עם הטיפות של מי השושנים עד שמגיעים לנקודת השלג. כאשר כל המרכיבים כבר מעורבבים היטב, אפשר כבר למרוח את הקרם על הפנים תוך דגש מיוחד על הקמטים. מחכים כרבע שעה עד שמרגישים כי הבלילה יבשה ולאחר עוד מעט זמן מסירים את המסכה בעזרת מים פושרים.

מי שושנים לטיפול בקמטים – במקרים בהם הקמטים הם קטנים ועדינים או בשלבים הראשונים, אפשר להכין מסכה מיוחדת לשם כך, לצורך העניין יש להשתמש בקליפת תפוז, גזר מבושל, רבע ליטר מים וחצי אבוקדו. בהתחלה יש להרתיח את קליפת התפוז במים ולאחר מכן להוסיף גם את האבוקדו והגזר אל תוך המים וכאשר התערובת תהיה מוכנה יש למרוח אותה בזהירות על ידי צמר גפן ולאחר מכן לשטוף את הפנים במים קרים.

מסכת פפאיה – כדי להכין את המסכה דרושה רק פפאיה וקמח שיבולת שועל. מערבבים את הפפאיה עם הקמח ומורחים את התערובת על הפנים כאשר משאירים אותה לנוח למשך 10 דקות. במקרה הזה מסירים את המסכה עם מגבת רטובה תוך שפשוף עדין. אכילת פפאיה טובה גם היא כדי לעכב את תהליך ההזדקנות ובהכרח גם את הופעת הקמטים.

פטרוזיליה ולימון – יש לכתוש בתוך סיר קטן מספר עלים של פטרוזיליה (בעזרת עלי או כל כלי אחר שנוח לכם) ולאחר מכן להוסיף מיץ לימון, יש להשאיר את החומר שהוכן במשך שעתיים בתוך הסיר ולאחר מכן למרוח אותו על הפנים תוך כדי עיסוי עדין, אפשר להוסיף לתערובת גם כמות קטנה של סוכר כדי להשיג קילוף עור ביתי כאשר הלימון הוא שותף טוב גם כנגד כתמי עור וסימני אקנה.