טיפול בהזעת יתר ✔️ כל המחירים כל הטכניקות

טיפול בהזעת יתר

הזעה היא תופעה פיזיולוגית נורמאלית של האורגניזם המיועדת לשמור על טמפרטורת גוף יציבה סביב 37 מעלות צלסיוס, כאשר באמצעות הזיעה מסיר הגוף עודפי חום. כאשר ישנו שיבוש במכניזם הזה, נוצר עודף של אגלי זיעה בחלקים מסוימים בגוף, ליקוי זה מוכר כהזעת יתר או במונח היפרהידרוזיס. מעריכים כי התופעה הזאת שכיחה אצל כ- 3 עד 5 אחוז מכלל האוכלוסייה בעולם ולמרות שאין סיכון כלשהו לבריאות, זיעה מוגברת מייצרת אי נוחות ועוגמת נפש שעלולה לפגוע באיכות החיים של כל מי שסובל ממנה. ככלל, אין אפשרויות רבות לטיפול בהזעת יתר אולם המדע מתפתח בקצב מהיר ולאחרונה הגיעו לישראל פתרונות די טובים לבעיית הזעת יתר אותם נסקור כאן בהמשך.

המלצת המערכת

למרות שתרופות ותכשירים נותנים פתרון מסוים, ההמלצה היא לעבור טיפול במרפאה נגד הזעת יתר על ידי הזרקת בוטולינום טוקסין (בוטוקס, דיספורט או קסיאומין), או באמצעות ניתוח, או על ידי מכשיר בשם מירה דריי לטיפול נגד זיעה בבית השחי, או על ידי הריסת בלוטות הזיעה בעזרת מכשירים שמבוססים על אור לייזר. התייעצו עם הרופאים שלנו שמנוסים בכל שיטות הטיפול.

 


כל שיטות הטיפול להזעת יתר

  1. טיפול בהזעת יתר באמצעות תכשירים - לאחד מהתכשירים הנפוצים למניעת זיעה המבוסס על אלומיניום כלוריד קוראים אנהידרול פורטה – יעילות הטיפול באנהידרול נמוכה יחסית, משך ההצלחה (אם מצליח) היא לאורך זמן קצוב. לפני שפונים לשיטות יעילות במיוחד שגם עולות מאות ואף אלפי שקלים מומלץ לנסות תכשירים.
  2. תרופות סבתא להזעת יתר - ניתן לטפל בהיפרהידרוזיס גם באמצעות מרכיבים שנמצאים בכל בית או לחילופין במרכיבים שאפשר לרכוש בכל בית טבע ובשקלים בודדים. הפחתת הזיעה באמצעות צמחים ועצים עשויה גם למנוע הדפת ריח רע. חליטה של מרווה, עץ אלון, תימין ועצי בראש כמו גם שימוש בסודה לשתייה יעשו עבודה לא רעה, נסו בבית ואם זה עוזר תוכלו להימנע מטיפולים פרטיים שאינם ממומנים ע״י קופת החולים, אין מה להפסיד.
  3. דריוניק, היידרקס ומכשירים דומים שפועלים בשיטת יונטופורוזיס - יונטופורוזיס היא שיטה שמיושמת במכונה המשתמשת בזרמים חשמליים דרך העור וזאת על מנת לשבש את התפקוד של בלוטות הזיעה. המטופל מכניס את כפות הידיים או הרגליים למכשיר ייעודי לפרקי זמן של כחצי שעה. הטיפול צריך להתבצע לעתים די קרובות כדי להשיג את התוצאות הרצויות – יעילות הטיפול נמוכה, משך ההצלחה מוגבל, היד או הרגל מתייבשת לחלוטין (עור עבה ולא אסתטי כל כך), יש צורך להחליף סוללות באופן תדיר והמכשירים שבהם משתמשים בבית הם יחסית יקרים. הניסיון מלמד שאין הרבה מטופלים שמשתמשים במכשיר המצריך התמדה רבה מהסיבות שפורטו לעיל.
  4. תרופות נגד הזעה מוגברת - ניתן למנוע זיעה מוגברת על ידי שימוש בתרופות מרשם. מרבית התרופות מרסנות את ההזעה ע״י שחרור של אצטילכולין כמעביר עצבי. תרופות אנטיכולינרגית נפוצות לשימוש כגון: אוקסיבוטינין, גליקופירולט, בנזטרופין, אטרופין, סקופולאמין לריסון ותרופות אחרות שפועלות ישירות על מערכת העצבים או תרופות חסמי ביתא כמו פרופרולול יקנו פתרון סביר לזיעה עודפת. תוכלו לקרוא כאן על כל מגוון התרופות לטיפול בהזעת יתר.
  5. ניתוח הזעת יתר - ישנם מספר ניתוחים ו/או הליכים כירורגיים אחרים כדי לטפל בתופעת הזעת יתר כמו שאיבת בלוטות זיעה, המסת בלוטות זיעה שמתפנות מהגוף דרך מערכת הלימפה, גירוד, שימוש בקליפסים וכדומה, רוב הניתוחים אינם מצריכים אשפוז כאשר תופעות הלוואי מהניתוחים או מההליכים שתוארו לעיל הם לרוב צלקות או נוזל המצטבר באזור הטיפול. יעילות הטיפול גבוהה, ניתן לבצע ניתוח הזעת יתר למניעת הזעה בכפות הידיים, באזור בית השחי, בפנים ובמצח ובכפות הרגליים. אחוזי הצלחת הניתוח יחסית גבוהים אולם אחת מתופעות הלוואי בניתוחי הזעת יתר היא הזעה מפצה, הווה אומר הניתוח באזור המטופל הצליח אולם הזיעה יוצאת דרך מקום אחר, מומלץ לבצע ניתוח הזעת יתר רק כמפלט אחרון ולאחר שמיצינו את כל האפשרויות האחרות. מחיר ניתוח הזעת יתר הוא סביב ה - 11,000 ש״ח לכל הפחות כאשר המחיר נקבע בהתאם לרמת הכירורג שמבצע את ההליך ובעלות חדר הניתוח (ישנם בתי חולים פרטיים שגובים מחירים יקרים עד פי שניים מחדרי ניתוח ״רגילים״!).
  6. ניתוח סימפטקטומיה אנדוסקופיה (ETS) - ניתוח המיועד למקרים חמורים וכאשר כל השיטות האחרות שצוינו במאמר כשלו. מדובר על הליך כירורגי פולשני. בניתוח סימפטקטומי מנתק המנתח את האות המצווה על הגוף להזיע, והוא מיושם על מטופלים הסובלים בעיקר מהזעת יתר בכפות הידיים אך גם אפשרי לאלו הסובלים מהזעת יתר בצורה קיצונית בפנים, ה- ETS פחות יעיל למטופלים הסובלים מהזעת יתר בבית השחי. עלות ניתוח סימפטקטומיה אנדוסקופיה היא לפחות 11,000 ש״ח. קרא/י עוד ובהרחבה על ניתוח הזעת יתר.
  7. טיפול בהזעת יתר באמצעות זריקות בוטולינום טוקסין - מזריקים בוטוקס, קסיאומין או דיספורט, כולם שמות מסחריים של רעלן בשם בוטולינום טוקסין למוקדי הזיעה וגורמים להפסקת ההזעה באופן זמני, הטיפול בבוטולינום יעיל לתקופה של כחצי שנה שכן הבוטוקס הוא חלבון שמתפרק מהגוף, וזהו חסרונו הגדול שכן צריך לחזור על ההזרקה כל כמה חודשים (מרבית המטופלים מבצעים את הטיפול פעם בשנה ובחודשי הקיץ). בוטוקס להזעת יתר יעלה כ- 1,300 ש״ח לפנים (מצח), כ- 2,500 ש״ח לאזור בתי השחי (מחיר לשני בתי השחי), כ- 3,500 ש״ח לשתי כפות הידיים, כ- 4,500 ש״ח לשתי כפות הרגליים וכ- 2,000 ש״ח לאזור המפשעות. אחד מהיתרונות הבולטים של טיפול באמצעות בוטולינום טוקסין היא קלות ביצוע ההזרקות ומהירות הטיפול, כאשר מבצעים למשל טיפול להזעת יתר בבית השחי הוא אורך כעשר דקות ולאחריו ממשיכים בחיים רגילים וניתן לחזור לעבודה מיידית, אין כאב בזמן ההזרקה ואת התוצאות (הלא סופיות) ניתן להתחיל לראות תוך יום יומיים שכן השפעת הבוטולינום טוקסין היא איננה מיידית.
  8. הריסת בלוטות הזיעה בלייזר - מדובר בטכניקה שנחתה בישראל לקראת אמצע שנת 2009. הטיפול בהזעת יתר בלייזר מבוצע באמצעות החדרת סיב לייזר לאזור בית השחי והמסת בלוטות הזיעה. ההליך קצר יחסית (עד כשעה), אינו מצריך אישפוז או חדר ניתוח (מבוצע בחדר טיפולים אמבולטורי) ובסיומו ניתן להמשיך בשגרת החיים היום יומית עם מגבלות קלות ביותר. בדומה לניתוח הזעת יתר, תופעות הלוואי הן הזעת יתר מפצה. הזעת יתר בלייזר ניתן לבצע רק באזור בית השחי. עלות הטיפול היא סביב ה- 7,500 ש”ח.
  9. טיפול בהזעת יתר ע״י מכשיר מירה דריי - הטיפול במכשיר miraDry הגיע רק בשנים האחרונות לישראל. משתמשים במירה דריי לטיפול בהזעת יתר בבית השחי בלבד. בתוך שני מפגשים (לעיתים מפגש אחד פותר כבר הכל) נפתרים מההזעה לצמיתות. הטיפול במירה דריי מאושר ע״י מינהל המזון והתרופות האמריקאי במהלכו מוקרנת אנרגיה אלקטרומגנטית ישירות לעבר בלוטות הזיעה בבית השחי. חימום הבלוטות הורס אותן לחלוטין ובכך גורם להפסקת ההזעה בכ - 82% מהמקרים. כל טיפול במכשיר עולה כ - 8,000 ש״ח, הוצאה די גבוהה לכל הדעות.